Nota 10, pe cale de disparitie

luni, 01 noiembrie 2004, 00:00
2 MIN
 Nota 10, pe cale de disparitie

La o luna de la debutul anului scolar, Ministerul Educatiei si Cercetarii a
elaborat si publicat si criteriile de notare pentru clasa a V-a. Desi ele pot fi
consultate pe Internet, in scoli, cadrele didactice inca nu stiu daca aceste
criterii sint sau nu obligatorii la clasa, asa cum sint criteriile pentru clasa a
VIII-a. „Deocamdata nu am primit din partea Ministerului nici o notificare
oficiala in acest sens. Aplicarea noilor criterii de notare va deveni
obligatorie la clasa din acel moment”, a spus inspectorul general adjunct al
Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ) Neamt, Neculai Ionescu. Criteriile de
notare respecta modelul introdus inca de anul trecut pentru clasa a VIII-a.
Introducerea noului sistem de notare urmareste sa puna semnul egal intre
nota 9 de exemplu, obtinuta de un elev de la o scoala de elita, cu nota 9
obtinuta de un elev care invata intr-un catun al judetului. Aceasta
modificare vine sa completeze noua orientare a sistemului de invatamint, in
care ponderea mediilor obtinute de un elev la examen va fi din ce in ce mai
mica, in favoarea mediilor obtinute de elev in anii de gimnaziu. Criteriile
pentru clasa a V-a, ca si cele pentru clasa a VIII-a, prevad ce cunostinte
trebuie sa aiba elevul pentru a lua notele 5, 7 si 9, iar celelalte note ramin la
aprecierea profesorului, care trebuie sa constate „cind elevul indeplineste
criteriile pentru nota 5, dar nu le indeplineste pe cele pentru nota 7″, asa
cum se prevede in cazul notei 6, de exemplu. Dascalii romascani sint
destul de sceptici in ceea ce priveste aplicarea corecta a acestor noi criterii
in toate scolile, in momentul de fata, cel putin in ceea ce priveste criteriile
pentru clasa a VIII-a acestea aplicindu-se „dupa ureche”. Sigur este insa
ca nota 10 va fi din ce in ce mai greu de obtinut. „La matematica, la clasa a
VIII-a, ca sa primeasca nota 10, un elev trebuie sa rezolve probleme de
geometrie folosind constructii ajutatoare sau sa gaseasca mai multe cai de
rezolvare pentru probleme foarte dificile, ceea ce nu va fi la indemina
multor elevi. Sint putini elevi care reusesc aceste performante”, au spus, la
unison, profesorii romascani de matematica. (Cosette ZANOCEA)

Comentarii