Zeci de milioane inghitite de un celular

duminică, 19 mai 2002, 23:00
2 MIN
 Zeci de milioane inghitite de un celular

Multe persoane reclama defectiuni la celulare sau facturi prea incarcate. Medicului chirurg romascan Mircea Coada a incheiat anul trecut un contract cu Mobifon Bucuresti, pe cabinetul medical, pentru care platea un abonament de 7,50 de dolari pe luna.
Convorbiri de pe un telefon defect
In aceeasi zi in care s-a incheiat contractul, el a fost conectat in retea. A doua zi, doctorul Coada a avut surpriza sa constate ca telefonul nu mai accepta cartela SIM. "Deblocarea s-a facut dupa sase zile. Cu toate acestea, mi-a venit o factura in valoare de 338.809 lei. Am refuzat-o pentru ca, in acest interval, telefonul a fost stricat si eu nu am beneficiat de serviciile Connex, iar minutele gratuite incluse fusesera pierdute. Am solicitat explicatii firmei Connex, insa mi s-a comunicat ca nu este vina lor si trebuie sa achit factura, pentru ca altfel va fi mai rau", sustine chirurgul Mircea Coada.
Factura a fost trimisa pe o adresa gresita, neglijenta intentionata – spune doctorul – pentru a plati penalizari de intirziere. Desi a solicitat schimbarea adresei, luna urmatoare a primit, tot pe adresa gresita, o notificare de plata de 16 milioane de lei, pentru o factura care nu a primit-o.
Zeci de milioane pentru apeluri necunoscute
In august 2001, doctorul Coada a solicitat desfasuratorul convorbirilor, pentru a face contestatie la notificarea primita. Dupa insistente, a primit desfasuratorul, cu numere de telefon la care nu a vorbit, cu timpi enormi de convorbire. "Am formulat contestatia si am cerut sa se verifice aceste numere de telefon. Fara sa se rezolvare contestatia, am primit o noua factura, cu penalizari de 18 milioane de lei. Raspunsul la contestatie a fost sfidator, fara explicatii. Recunosc ca am fost asigurat de «intreaga consideratie» a firmei. Am solicitat o noua expertiza, dupa care am primit telefoane de la operatoril, care m-au amenintat voalat ca, daca nu achit suma, vor urma si alte surprize neplacute", afirma doctorul.
Conform desfasuratorului, s-au inregistrat peste 200 de convorbiri cu persoane pe care chirurgul sustine ca nu le cunoaste. In luna septembrie, el a fost deconectat de la reteaua Connex si s-a reziliat contractul, valoarea noii facturi fiind de aproape 30 de milioane.
Plingere la Parlament
"Am apelat la diverse surse juridice care mi-au spus ca nu voi avea nici o sansa in justitie, deoarece probele mele nu vor fi acceptate, singura proba fiind cartela Connex. Pentru a evita transferul creantei catre terti, am decis sa platesc aceasta factura. Acest gest nu reprezinta recunoasterea convorbirilor efectuate", mai spune doctorul.
Recent, el a inaintat un memoriu la Comisia Abuzuri din Camera Deputatilor, cerind o ancheta. "Nu vreau banii inapoi si nici despagubiri. Vreau doar sa mi se faca dreptate si ca lumea sa stie de aceste abuzuri si sa se fereasca", a concluzionat doctorul Mircea Coada.
Punctul de vedere al firmei Mobifon nu a putut fi consemnat, deoarece serviciul juridic al firmei are nevoie de circa trei saptamini pentru a analiza sesizarea doctorului Coada. (Emilian PAL)

Comentarii