Autobuzele de la Transurb au inceput sa se rupa in doua

luni, 17 aprilie 2000, 23:00
3 MIN
 Autobuzele de la Transurb au inceput sa se rupa in doua

Transportul local de calatori din Vaslui ar putea ramine oricind in aer. Transurb, societatea subordonata Consiliului Local care asigura transportul in municipiu, aproape ca nu mai are cu ce sa efectueze cursele. Intregul parc auto, cu exceptia troleibuzelor si a doua-trei autobuze, este mai mult decit invechit. Majoritatea autobuzelor sint procurate la mina a doua de la unguri si, cu toate ca motoarele sint bune, au inceput sa cedeze tablaria si celelate componente auxiliare. Cu alte cuvinte, daca nu se vor lua masuri urgente de catre Consiliul Local, in Vaslui putem asista oricind la un eveniment rutier asemanator celui de la Timisoara, de acum doua saptamini, in care si-au pierdut viata mai multe persoane.
Sasiul autobuzului s-a rupt chiar in timpul cursei
Luni dimineata, unul din cele mai vechi autobuze din parcul auto al Transurb a cedat chiar in timpul unei curse in zona industriala. Daca ar fi cedat motorul sau o alta componenta, poate ca nu ar fi fost nimic iesit din comun. Dar, dupa cum ne-a spus soferul, s-a rupt sasiul autobuzului: "Riscam sa ramin cu masina rupta in doua". Norocul cel mare, daca putem spune asa, a fost ca autobuzul era gol, caci altfel se putea produce o "minune" ca la Timisoara.
"Abia a reusit sa ajunga cu autobuzul la garaj. Dupa cum se poate vedea, era sa-i cada si usa din fata pe drum, la fel ca si parbrizul. Numai acesta ne-ar mai fi costat inca o jumatate de milion. Nici nu stim daca mai putem sa-i facem ceva ca sa-l reparam. Motorul este bun, scaunele sint din fibra de sticla, dar nu mai rezista caroseria. Sint prea invechite", ne-a declarat revoltata Elena Daniel, directorul SC Transurb SA Vaslui.
In garajul societatii mai erau trase pe dreapta alte doua autobuze, ca sa nu le mai punem in calcul pe cele care aveau mici "bube" si se aflau in curtea unitatii. La unul din ele se suda de mama focului tot la sasiu, rupt in urma cu citeva zile.
"Poate sa cedeze si sa te trezesti cu caroseria pe roti. Imaginati-va ce greutate exista cind sint autobuzele pline, cu cite 100 de calatori. Cit pot sa mai reziste oare daca ele au atitia ani de exploatare si au fost folosite la maxim?!", se intreba un sofer de autobuz.
Cumpararea a patru autobuze sau extinderea retelei de troleibuz – singurele solutii
Multi dintre cei care circula cu autobuzele in Vaslui cu siguranta ca nu s-au gindit la pericolul la care sint expusi. Un autobuz cum este cel caruia i s-a rupt sasiul are peste 22 de ani vechime si peste un milion de kilometri efectuati in curse. Asta inseamna nu mai putin de 4-5.000 de kilometri pe luna, adica, in medie, 150 de kilometri pe zi. Cele mai noi autobuze procurate de societate dateaza din 1994, adica de acum 6 ani. Si, atentie, durata maxima de utilizare a unui autobuz este de 8 ani!
Elena Daniel nu vede alte solutii decit procurarea de noi autobuze sau extinderea liniei de troleibuz: "Avem la ora actuala in parc 18 autobuze, din care doua sint aproape gata. Deci, mai pot efectua cursele zilnice cu doar 16 autobuze, la un necesar de 15 autobuze. Daca mi se intimpla sa-mi cada doua autobuze simultan, ramin cu trasee descoperite. Ca sa nu mai spun ca nu stiu cit mai rezista celelalte autobuze. Pentru a reusi sa rezistam si sa nu mai taiem din numarul de curse, obligatoriu trebuie reinnoit parcul. Adica ne-ar trebui patru autobuze, ceea ce inseamna 2 miliarde de lei. O alta solutie care ne-ar ajuta ar fi extinderea retelei de troleibuz pina la Moara Grecilor. In acest fel, nu am mai trimite in acea zona autobuze si le-am putea repartiza numai pe zona industriala."
Intr-adevar, acestea par a fi singurele solutii pentru a nu periclita siguranta circulatiei calatorilor cu mijloacele de transport ale Transurb Vaslui. Singurii care pot face ceva sint consilierii locali, alesii urbii, pe care ar trebui sa-i preocupe si probleme de genul acesta. (Theodor ISTRATE)

Comentarii