Fotomodelele anorexice din reclame nu stimuleaza vinzarile

marți, 18 noiembrie 2008, 19:33
1 MIN
 Fotomodelele anorexice din reclame nu stimuleaza vinzarile

Mitul conform caruia imaginea modelelor ajuta la cresterea vinzarilor la produsele pentru femei a determinat lansarea a numeroase campanii de promovare care aveau ca strategie imaginea aspirationala.

Desi un trend exploatat din plin de publicitari, promovarea de produse prin intermediul fotomodelelor nu seduce, ci provoaca respingere, descurajind femeile sa cumpere, potrivit unui studiu dat recent publicitatii.

In schimb, conform aceluiasi studiu, realizat de psihologii de la Universitatea Queensland din Australia, modelele cu dimensiuni corporale apropiate de medie sau cu forme planturoase stimuleaza vinzarile la produse care targeteaza femeile.

Pentru cercetare s-au folosit doua executii pentru o reclama la lenjerie intima, sampon si tinuta de seara, una in care aparea un fotomodel slab si alta in care aparea o femeie cu dimensiuni medii, care au fost evaluate de un grup format din 400 de femei.

Rezultatele cercetarii au aratat ca femeile cu virste intre 18 si 25 de ani au declarat ca se simt mai bine ca imagine de sine si sint mai dispuse sa cumpere dupa ce au vazut reclamele cu modelele mai corpolente.

"Modelele slabe nu vind, acesta este un cliseu. Putem aduce modificari imaginarului din publicitate, vinzind produse si ajutand oamenii sa se simta mai bine ca imagine de sine", a spus coordonatoarea studiului.

Validitatea rezultatelor studiului este sustinuta si de succesul neasteptat al unor campanii precum cea a brandului Dove, in care a fost utilizata imaginea unor femei reale pentru a evidentia modul in care, cliseistic, imaginarul este manipulat in publicitatea traditionala. (Mediafax)

Comentarii