Bloggerii romani scriu ca brandul de tara seamana izbitor cu logo-ul unei companii britanice. Udrea: Am achizitionat produsul in urma unei licitatii publice de la o mare firma de brand

joi, 29 iulie 2010, 12:07
3 MIN
 Bloggerii romani scriu ca brandul de tara seamana izbitor cu logo-ul unei companii britanice. Udrea: Am achizitionat produsul in urma unei licitatii publice de la o mare firma de brand

 

Logo-ul britanic

Brandul a fost lansat la Shanghai in prezenta catorva sute de persoane, majoritatea romani. Lansarea imaginii si logo-ului brandului a fost precedata de un concert al naistului Gheorghe Zamfir, care si-a inceput recitalul cu doua piese din repertoriul international, "Lonely Shepherd" si "El condor pasa". Dupa acestea au urmat cateva doine, fara acompaniament, recitalul incheindu-se cu "Ciocarlia".

"In acest moment, nu cred ca exista o persoana mai emotionata ca mine, mai mandra de cetatenia ei si mai increzatoare in tara pe care o reprezinta", a afirmat Elena Udrea, in discursul care a precedat lansarea brandului.

Logo-ul Romaniei

La lansarea brand-ului de tara au fost prezenti si ministrul Afacerilor Externe, Teodor Baconschi si fostii mari sportivi NadiaComaneci, Gheorghe Hagi si Ilie Nastase.

In paralel, in jurul scenei, erau prezenti cativa tineri chinezi imbracati in costume medievale, doi dintre ei purtand si cate o coroana de genul celei cu care apare in picturi Stefan cel Mare.

Brandul invita la explorarea "gradinii carpatice" in culori vii, predominant nuante de verde, dar si albastru, galben si portocaliu. In centrul logoului apare scris "Romania" intr-un font rotund, parca scris de mana, fiecare litera fiind colorata in doua-trei nuante de verde. Semnul diacritic al literei "a" este colorat cu nuante de galben si portocaliu. Deasupra brandului, in partea dreapta, apare un element grafic asemanator unei frunze de-a lungul unei ape curgatoare.

Sloganul "explore the Carpathian garden" este plasat in partea de jos a imaginii, scris intr-un font mai comun, de culoare verde si inclinat spre dreapta. Fundalul este alb, fara alte elemente distinctive. Brandul a fost lansat cu ocazia zilei nationale a Romaniei la Expozitia Mondiala 2010, organizata la Shanghai.

Elena Udrea: Brand-ul turistic e facut de o firma internationala, cotata intre primele in lume. E cel mai serios demers de acest tip realizat in tara noastra

"Nu ma pricep la branduri", a spus, joi, ministrul Elena Udrea intrebata despre asemanarea logoului cu cel al companiei de transport britanice Change Transport. "Am achizitionat acest produs in urma unei licitatii publice de la o mare firma de brand", a indicat ea firma THR-TNS. Achizitionarea brandului a costat 800.000 de euro, potrivit ministrului turismului.

Udrea a subliniat respectabilitatea firmei argumentand ca aceasta are contracte cu tari precum Spania, Grecia, SUA, Cuba.

"Ne-au fost predate toate drepturile de autor cu garantia ca si cel care l-a creat are toate drepturile asupra lui", a vrut sa asigure ministrul turismului. Ea a adaugat, in plus, ca in contractul cu firma de brand, este articolul 14 prin care prestatorul de servicii garanteaza ca nu ar trebui sa existe probleme privind drepturile de autor si ca elementele sunt originale si ca nu incalca drepturile de autor.

"Cred ca ministerul e intr-o situatie legala, nu pot sa spun cum s-a lucrat la acest brand. Avem garantia de la cei care au lucrat la el si ca suntem in legalitate", a incheiat Udrea. (Hotnews.ro)

Comentarii