Razboiul filtrelor foto: Twitter vs. Instagram

Subtitlu

marți, 11 decembrie 2012, 18:26
2 MIN
 Razboiul filtrelor foto: Twitter vs. Instagram

O fotografie poate fi editata foarte usor folosind un filtru digital prestabilit. Acesta este folosit pentru a scoate in evidenta anumite culori, pentru a modifica saturatia sau contrastul fotografiei si, astfel, utilizatorul obisnuit poate sa dea o noua perspectiva unei banale imagini. Exista numeroase aplicatii mobile ce pot face acest lucru (Camera plus, Camera Awesome, iPhoto etc.), dar nu foarte multe au valorificat de la inceput elementul social.

Cultura filtrelor foto digitale a explodat odata cu aparitia Instagram in 2010. Pe atunci nimeni nu ar fi dat vreo sansa unei astfel de retele sociale care nu oferea nimic revolutionar, iar posibilitatea de a aplica usor filtre pe fotografiile realizate era singura „noutate" adusa in joc. De fapt, filtrele nici nu pot fi considerate ca ceva nou. Acestea sunt folosite in fotografia clasica de foarte mult timp, iar in era digitala foarte putini considera ca aduc un plus de valoare unui material. Cu toate acestea Instagram are in momentul de fata aproximativ 100 de milioane de utilizatori din intreaga lumea si, avand in vedere ca este un serviciu pentru telefoanele mobile, acest numar este enorm.

Facebook a observat potentialul unui astfel de serviu si din acest motiv au achizitionat Instagram la inceputul anului 2012. Saptamana aceasta au anuntat ca aplicatia lor nu va mai fi integrata cu Twitter, iar multi utilizatorii au remarcat deja dificultati in vizualirea materialelor editate in Instagram pe reteau de micro-blogging. Solutia celor de la Twitter a venit cateva zile mai tarziu, prin lansarea propriilor filtre gratuite cu ajutorul aplicatiei Aviary, un proiect al lui Jeff Bezos, fondatorul companiei Amazon.

Rivalitatea dintre retelele sociale mobile a fost evidentiata tot mai des in ultima perioada. Cea mai recenta lupta a avut loc la sfarsitul lunii octombrie a acestui an, cand Uraganul Sandy a lovit coasta de est a Americii, moment in care Instagram a fost platforma mobila preferata de utilizatori pentru a-si distribui materialele ce ilustrau aceasta catastrofa.

Tendinta principalelor retele sociale de a achizitiona sau de crea propriile aplicatii de filtre arata dorinta acestora de a fi independete si de a oferi utilizatorilor toate serviciile de care au nevoie. Dezavantajele sunt in randul celor care sunt activi pe mai multe site-uri de socializare, avand in vedere ca ei nu vor mai reusi sa distribuie acelasi material foto pe mai multe platforme.

Comentarii