Panica si abuzuri in asociatiile de proprietari

luni, 27 septembrie 2010, 19:11
3 MIN
 Panica si abuzuri in asociatiile de proprietari

O adresa oficiala transmisa de Primaria Roman asociatiilor de proprietari din municipiu pune "pe jar" administratorii care nu au fost atestati conform legislatiei in vigoare. Pina acum, 59 de administratori de asociatii au fost atestati de administratia locala, dar numarul asociatiilor de proprietari din oras depaseste 70. In cadrul asociatiilor de proprietari ai caror administratori nu au obtinut pina acum atestatul au inceput deja sa fie sesizate diverse abuzuri ale caror autori par a fi, in unele cazuri, chiar presedintii asociatiilor respective. Conform declaratiilor mai multor administratori de asociatii, presedintii asociatiilor de proprietari au pregatit deja "terenul" pentru angajarea unor noi administratori "pe alese", invocind faptul ca primarul Laurentiu Dan Leoreanu ar fi solicitat, prin adresa transmisa asociatiilor de proprietari, angajarea in termen de 30 de zile a unor administratori de asociatie cu atestat.

Ieri, in cadrul unei conferinte de presa, primarul Laurentiu Dan Leoreanu a anuntat ca nu a dat nici o dispozitie referitoare la inlocuirea din functie a administratorilor care nu au atestat si ca, prin adresa transmisa de Primaria Roman catre asociatiile de proprietari, se solicita ca, in termen de 30 de zile, asociatiile sa anunte ce masuri vor lua in viitor pentru angajarea unor administratori care sa fi trecut de examenul de atestare, conform prevederilor Legii 230/2007.

"Pina acum, administratorii de asociatii nu au mai fost atestati conform legii, ci au primit din partea administratiei locale doar un aviz care sa le permita sa isi desfasoare activitatea. Din anul 2007, a fost elaborata o lege ce prevede ca administratorii sa primeasca un atestat in urma unui examen organizat de administratia locala. Anul 2010 este primul in care s-au organizat astfel de examene. Am inteles ca anumiti presedinti fac presiuni asupra administratorilor sa elibereze functia, dupa ce asociatiile au primit o adresa din partea Primariei Roman, prin care li se solicita ca, in termen de 30 de zile, sa precizeze ce masuri vor lua pentru intrarea in legalitate din punct de vedere al angajarii administratorilor cu atestat. Acest lucru nu inseamna ca, in termen de 30 de zile, administratorii fara atestat trebuie sa elibereze posturile. Nu am dat dispozitie nimanui sa inlocuiasca administratorii, iar singurul lucru pe care l-am transmis presedintilor de asociatii este acela ca, treptat, asociatiile de proprietari trebuie sa se alinieze prevederilor legale actuale. Cum legea prevede desfasurarea unui examen de atestare, este firesc ca, treptat, administratorii de asociatii sa obtina acest atestat. Acest lucru se poate intimpla in o luna sau in sase luni. Primaria nu se poate implica in activitatea asociatiei, din punct de vedere al personalului angajat de asociatia respectiva. Doar proprietarii pot lua astfel de decizii, in adunarea generala. Sint convins ca unii – inclusiv presedinti de asociatie – se folosesc de numele si persoana mea, pentru a aduce pe functii administratori «preferati». In orice caz de acest gen, vom lua masurile care se cuvin, pentru ca nu am cerut nimanui sa din functie vreun administrator de asociatie", a explicat primarul Laurentiu Dan Leoreanu, mentionind ca toti administratorii asociatiilor de proprietari vor avea obligatia de a constitui garantii constind in locuinte sau alte bunuri mobile si imobile aflate in proprietatea acestora.

In plus, primarul Leoreanu a mai anuntat ca un presedinte de asociatie care este si membru al organizatiei din Roman a Partidului Democrat Liberal isi va pierde calitatea de membru al partidului, asupra sa planind mai multe suspiciuni de abuz in functie.

 

Sursa: Ziarul de Roman

Comentarii