Soseaua de centura a Sucevei va fi data in folosinta anul acesta, pe portiuni, in trei etape

miercuri, 21 martie 2012, 20:59
3 MIN
 Soseaua de centura a Sucevei va fi data in folosinta anul acesta, pe portiuni, in trei etape

Presedintele Consiliului Judetean Suceava, Gheorghe Flutur, a declarat ca lucrarile au fost intarziate din cauza activarii alunecarilor de teren pe unele portiuni din zona Hagigadar

Soseaua de centura a municipiului Suceava, investitie de peste 360 de milioane de lei, va fi data in folosinta in etape, pe portiuni, in lunile mai, iunie si octombrie. Directorul regional pe Moldova al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), Danut Pila, a spus, miercuri, cu ocazia unei inspectii la santierul soselei de centura a municipiului Suceava, la care a fost si presedintele Consiliului Judetean (CJ) Suceava, Gheorghe Flutur, ca in luna mai va fi dat in folosinta primul tronson al acestei sosele, care face legatura intre E 85 in localitatea Patrauti si DN 17 in localitatea Scheia.

El a aratat ca un al doilea tronson, intre E 85 la intrarea in municipiul Suceava si un drum judetean care trece prin localitatea Moara si care face legatura intre Suceava si Gura Humorului, va fi dat in folosinta la mijlocul anului, cel mai probabil in luna iunie, iar ultimul tronson, intre drumul judetean si DN 17, va fi dat in folosinta in octombrie. „In totalitate, lucrarea va fi data in folosinta in luna octombrie", a spus Danut Pila, fapt confirmat si de directorul firmei SCCF Iasi, Stefan Hanganu, care realizeaza lucrarile la acest obiectiv de investitii. Potrivit sefului CNADNR pe zona Moldovei, un rol foarte important pentru deblocarea fondurilor la soseaua de centura a Sucevei l-a avut si presedintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur.

Presedintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur, a declarat, la randul sau, ca intarzierea lucrarilor a fost determinata de alunecarile de teren care s-au activat dupa inundatiile din 2010 pe o lungime de 1,3 kilometri in zona comunei Moara, in apropiere de manastirea Hagigadar, la vreo suta – doua de metri peste drum de statia de 110 kV si in spatele unor show-room-uri, ceea ce a determinat un proiect suplimentar de consolidare a versantului in valoare de 50 de milioane de lei. „Se foreaza la 20 de metri si se monteaza piloni din fier forjat si beton care consolideaza versantul. Sunt vreo 70 de piloni care consolideaza versantul si mai sunt cateva sute de puturi de captare a apei, in amonte, care sunt forate la circa 15 metri adancime. A fost nevoie de aceasta lucrare suplimentara. Important este ca se lucreaza si s-a gasit sursa de finantare. Avem nevoie sa grabim aceasta lucrare de finantare. Speram ca la jumatatea anului sa dam in functiune acest tronson. Constructorul ne-a promis ca spre finele lunii mai va fi dat in folosinta si tronsonul de la Patrauti la Scheia. Asta inseamna ca traficul greu va putea fi scos din Suceava si sa iasa undeva spre DN 17. Scopul nostru final este sa descongestionam traficul din municipiul Suceava", a spus Gheorghe Flutur.

El a aratat ca este o lucrare grea, care se face pe un teren accidentat si a fost nevoie de un efort financiar urias, de ordinul a zeci de milioane de euro. Lucrarile la soseaua ocolitoare a municipiului Suceava au inceput in 2008 si ar fi trebuit sa se finalizeze in 12 iulie 2012. Valoarea totala a investitiei este de 361,94 de milioane de lei. Lucrarea prevede mai multe poduri si viaducte, trei sensuri giratorii, din care unul la intersectia de la Moara. (Dan PRICOPE)

Comentarii