Bataie de joc marca Termica: Cu japca pe populatie

miercuri, 04 martie 2009, 22:43
5 MIN
 Bataie de joc marca Termica: Cu japca pe populatie

Oamenii se plang ca au avut facturile achitate la zi in momentul debransarii si nu inteleg de unde provin sumele ramase de plata. Desi conducerea societatii de termoficare sustine ca a preluat datoriile in baza listelor de la asociatiile de proprietari, o sumedenie de vasluieni au fost scosi datori chiar daca nu figurau in documentele cu pricina. De parca nu ar fi suficient, unii salariatii de la Termica se poarta urat cu oamenii care vin sa se planga de aceasta situatie si dau dovada de lipsa celor mai elementare norme de bun-simt.

In disperarea de a aduna 163 de miliarde de lei vechi de la vasluieni, SC Termica SA emite facturi pe banda rulanta si cui trebuie si cui nu trebuie. Nu conteaza cine mai este bransat si cine nu, toata lumea primeste, fara de numar. Si asta se intampla in fiecare luna din noiembrie incoace, de cand societatea de termoficare a inceput sa emita facturi individuale (adica nu se mai incaseaza pe total asociatie de proprietari, ci pe fiecare apartament in parte). In total, Termica emite lunar peste 5.200 de facturi, in conditiile in care furnizeaza caldura doar pentru 3.700 de apartamente!! Consecinta: reclamatiile vasluienilor nemultumiti ca au  fost scosi datori au inceput sa curga. Nu trece zi fara reclamatii la Termica! Oamenii se plang ca, in urma cu patru, cinci sau chiar opt ani, cand s-au debransat, aveau totul achitat la zi, deci nu au de plata nimic catre Termica. De altfel, chiar firma ii obliga pe cei care doreau sa se debranseze sa prezinte in prealabil o adeverinta de la asociatia de proprietari din care sa rezulte ca au achitat facturile catre societatea de termoficare.

Initial, vasluienii scosi datori peste noapte au incearcat sa afle, prin telefon de unde provin datoriile, pentru a scuti drumul pana la Termica, cu sediul administrativ aflat in afara orasului. In zadar insa; un individ mai impertinent decat un robot prost programat le spune ca trebuie sa bata drumul pana acolo. Chiar si batranii pornesc pe jos, prin praful lasat de masinile care-i depasesc in viteza. De parca n-ar fi suficienta aceasta bataie de joc, cand ajung, nu-i baga nimeni in seama o vreme, apoi sunt plimbati de la un birou la altul fara sa li se explice nimic, apoi sunt pasati catre biroul directorului general, Danut Rascanu. In anticamera, secretara (probabil, ruda cu cel care raspunde la telefonul furnizorului), desi are in birou cinci-sase scaune libere, nu-i invita nici macar pe cei mai in varsta sa ia loc, ci ii priveste in zeflemea, apoi ii izgoneste din incapere pe hol. Neavand incotro, oamenii sprijina peretii de pe holul ingust pana ce directorul catadicseste sa-i primeasca. Multa lume renunta dupa cateva ore de asteptare, altii reusesc sa intre. Apoi pleaca mai nelamuriti de cum au venit.

In dispretul clientilor, conducerea societatii sustine ca nu ar avea nici o vina si mai intai arunca motanul catre asociatiile de proprietari.

"Termica a facut punctajul datoriilor cu asociatiile de proprietari, iar in baza listelor de plata noi am emis facturi individuale. Partea proasta e ca avem sute de reclamatii ale oamenilor care nu recunosc sumele datorate. Nu este vina noastra, ci a asociatiilor de proprietari. Nu stim exact cum de s-a ajuns in aceasta situatie, insa probabil omul a platit la caldura, iar administratorul, in loc sa vireze banii, a platit femeia de serviciu, lumina pe casa scarii, a cumparat maturi sau mai stiu eu ce. De altfel, in procesul verbal de predare-primire a listelor de plata este precizat clar ca eventualele litigii care apar ulterior cu proprietarii de apartamente care nu vor sa recunoasca debitele inscrise vor fi solutionate de conducerea Asociatiei de proprietari, cu aportul direct al comisiei de cenzori ai asociatiei, sprijiniti de personalul de specialitate din cadrul Oficiului juridic al societatii noastre", ne-a declarat Danut Rascanu, directorul Termica SA.

"Nu stim exact cum de s-a ajuns in aceasta situatie"

Si pentru faptul ca asociatiile au eliberat adeverinte din care rezulta ca oamenii au platit toate datoriile, conducerea Termica, inventiva din fire, are un scenariu fantasmagoric.

"Cunosc eu oameni (nu ni-i spune si noua? – n.r.) care i-au dat administratorului doua sticle de vin pentru o adeverinta necesara pentru debransare. Administratorul a luat vinul, a eliberat adeverinta, iar acum acesta nu-si mai recunoaste datoriile, desi este trecut pe lista de plata", a pus directorul economic, Vasile Ailioaiei, umarul in sprijinul directorului general.

In replica, i-am adus la cunostinta ca numerosi vasluieni s-au plans ca au primit facturi, desi nu erau trecuti pe listele de plata predate de asociatiile de proprietari si in ciuda faptului ca au montate centrale de apartament. A urmat o pauza lunga, in care directorii se uitau nedumeriti unul la altul, fara sa scoata un sunet. In cele din urma, au cerut sa discutam pe un caz concret. La intamplare, am ales cazul unei persoane de pe strada Donici. ProfesoaraTina Parfene a primit o factura de plata cum ca are datorii la caldura pe o singura luna, respectiv pentru noiembrie 2005, desi s-a debransat in 2001 si de atunci are centrala individuala. S-au uitat directorii pe copiile dupa dovezile lasate de Tina Parfene (inclusiv adrese peste adrese de la asociatie) si au inceput sa baiguie ca plateste caldura care a trecut prin subsolul blocului (!! – n.r.) si ca toti locatarii, indiferent daca s-au debransat sau nu, trebuie sa plateasca in mod egal. Le-am atras din nou atentia ca, daca e asa, de ce au primit numai doua familii de pe acea scara asemenea facturi si de ce numai pentru o singura luna. Ca doar din 2005 si pana acum tot a trecut caldura prin subsol!

A urmat o pauza si mai penibila, dupa care directorul Rascanu a aruncat motanul catre alta societate: "Nu stim exact cum de s-a ajuns in aceasta situatie. Calculul caldurii degajata de partea comuna a fost facut de ISTA, firma care are contract cu toate asociatiile de proprietari. Noua ne-a furnizat hartiile si am emis facturi. Doamna apare in hartia de la ISTA", apoi, alb la fata, a continuat: "Noi nu cautam sa incasam sume necuvenite".

Dupa numarul mare de reclamatii, ajungem sa ne intrebam daca intr-adevar Termica are de recuperat de la populatie 163 de miliarde sau sunt doar niste cifre puse din burdihanul satul al conducerii.

 

Sursa: Obiectiv de Vaslui

Comentarii