De ce nu vrea nimeni banii Direcţiei judeţene de drumuri. Licitațiile pică una după alta

joi, 11 iulie 2019, 01:55
2 MIN
 De ce nu vrea nimeni banii Direcţiei judeţene de drumuri. Licitațiile pică una după alta

Licitaţiile pică una după alta din lipsă de oferte. Directorul DJADP a explicat motivul în plenul Consiliului Judeţean 

Mai toate licitaţiile lansate de Direcţia Judeţeană de Administrare a Drumurilor şi Podurilor au fost anulate, cele mai multe din lipsă de ofertanţi, iar câteva, pentru că ofertele înregistrate erau neconforme sau inacceptabile. Luna aceasta, de exemplu, au „picat“ două pachete de lucrări de modernizare: DJ 282D, între Româneşti-Podu lloaiei-Popeşti-Mădârjac (30 km pentru 45,6 milioane de lei) şi DJ 208N între Lespezi şi Vânători (5,7 km pentru 9,36 de milioane). 
Luna trecută a eşuat procedura pentru modernizarea DJ 249D pe traseul intersecţie DJ 249E – Moreni – Prisăcani – Grozeşti – intersecţie DJ 249E (28,7 km, cu o valoare estimată de 43,8 milioane lei). 
 
În mai, alte patru segmente de drum judeţean au ratat atribuirea contractelor pentru că nu au atras nicio ofertă: 7,8 km pe DJ 249E Tomeşti – Ţuţora, 5,9 km pe DJ 201C de la limita judeţului Neamţ prin Răchiteni până la intersecţia cu DN 28, 5,4 km pe DJ 208G între Kogălniceni şi Oboroceni şi 11,2 km din DJ 244D, de la limita judeţului Vaslui prin Dolheşti şi Ciorteşti până la Coropceni.
 
În procedură de atribuire se află trei porţiuni de drum: 2,3 km din DJ 280 între Oţeleni şi limita judeţului Neamţ (4,3 milioane de lei), 3 km din DJ 248E între satele Alexeşti şi Cuza Vodă (4,65 milioane) şi cel mai mare proiect finanţat prin PNDL, dar suplimentat luna trecută de la 65 la 85 de milioane de lei – cei 36 km din DJ 246. 
 
Directorul DJADP ne-a explicat, ieri, că motivul pentru care licitaţiile nu găsesc constructori este criza acută de forţă de muncă de pe piaţa construcţiilor. Aşa cum a declarat şi luna trecută în faţa consilierilor judeţeni, Ovidiu Ciucan a menţionat şi salariile mici pe care le poate asigura Direcţia în comparaţie cu societăţile private pentru personalul specializat, respectiv pentru cei care conduc lucrările. Soluţia pe care o întrevede el este implicarea companiilor de construcţii din alte zone ale ţării. 
 
Totuşi, Ovidiu Ciucan s-a arătat mulţumit că toate celelalte şase proiecte finanţate prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală sunt în diferite faze de execuţie şi că cel de-al şaptelea îşi va găsi, şi el, constructorul.

Comentarii