Drumul dincolo de Breazu rămâne mult timp un coşmar pentru şoferi

marți, 30 aprilie 2019, 01:50
2 MIN

Intervenţiile pentru acoperirea numeroaselor gropi şi începerea proiectului Axei strategice Iaşi – Suceava întârzie peste măsură. O scrisoare a localnicilor adresată consilierilor judeţeni săptămâna trecută nu a avut niciun efect.

Ultima şedinţă a CJ, de săptămâna trecută, s-a desfăşurat, la fel ca şi celelalte, pe fondul tensiunilor create în rândul localnicilor din zona drumului judeţean dintre Breazu-Movileni-Horleşti.

La şedinţă, o scrisoare-protest a primarului din Rediu şi a ajuns pe masa consilierilor judeţeni. În document se face apel la grăbirea intervenţiei pentru plombarea DJ 282 – care face obiectul unui proiect amplu, Axa rutieră strategică Iaşi-Suceava.

Localnicii au protestat în drum în fiecare sfârşit de săptămână din luna aprilie faţă de lipsa oricărei intervenţii. De fapt, este un întreg cerc vicios. Autorităţile susţin că nu se poate interveni tocmai pentru că la mijloc este un proiect european care va reface tot DJ 282 (şi nu numai acest drum) de la zero. Oamenii cer însă menţinerea drumului circulabil.

„Vă gândiţi câte minute pierde acum o ambulanţă sau o maşină a pompierilor pe acest drum din cauza gropilor?“, a întrebat retoric Adrian Munteanu, reprezentantul protestatarilor la şedinţa CJ de miercuri.

Aşa cum am mai relatat, contractul cadru pentru atribuirea contractului de lucrări de întreţinere pe drumurile judeţene abia a intrat la licitaţie pentru a doua oară, prima procedură încheindu-se fără să fie depusă vreo ofertă.

Planul Direcţiei Judeţene de Administrare a Drumurilor şi Podurilor prevede alocarea cea mai mare plombării gropilor de pe DJ 282, respectiv între Breazu şi Forăşti, 10.000 mp de plombe. Urmează Podu Iloaiei-Popeşti, pe DJ 282D (8.000 mp), şi Iaşi-Ţibăneşti, pe DJ 248A (5.000 mp).

Numai că lucrările nu pot începe până la atribuirea contractului, respectiv după încheierea licitaţiei, pe 27 mai – iar asta dacă DJADP va avea oferte concrete.

Între timp, procedurile pentru realizarea Axei strategice continuă, aşa cum susţin şi preşedintele CJ, şi conducerea DJADP, cu lansarea licitaţiei de execuţie, în luna mai.

În ultimele luni au fost încredinţate contractele pentru prestarea serviciilor de audit financiar (pentru întocmirea rapoartelor de audit la fiecare cerere de rambursare şi a unui raport final de audit la finalizarea proiectului) şi pentru siguranţa rutieră (care presupune verificarea detaliată a caracteristicilor de proiectare şi de execuţie a infrastructurii).

În schimb, a eşuat procedura atribuirii contractului de servicii de informare şi publicitate a proiectului, care are alocate fonduri de 278 de mii de lei. După trei încercări afişate pe platforma electronică de achiziţii publice, contractul a rămas neatribuit.

Comentarii