FOTO: Copiii speciali din Iaşi câştigători ai concursurilor naţionale, premiaţi ieri de ISJ

sâmbătă, 23 februarie 2019, 02:50
2 MIN

Evenimentul a avut loc în cadrul manifestării ISJ „Zilele Învăţământului special şi special integrat ieşean“, la Colegiul „Holban“. Ce cuvinte le-a adresat acestora inspectorul şef al ISJ, Genoveva Farcaş, care le-a înmânat distincţiile?

Inspectoratul Şcolar Judeţean Iaşi a organizat ieri a opta ediţie a unei importante manifestări tematice, dedicate copiilor cu nevoi speciale din judeţ. „Zilele învăţământului special şi special integrat ieşean“ s-a desfăşurat în acest an la Colegiul Tehnic „Ion Holban“. În cadrul manifestării, la care au participat oficiali ai ISJ, directori de şcoli, oficiali ai administraţiei locale, elevi şi părinţi, a avut loc o lansare de carte de specialitate – Educaţia incluzivă – ghid metodologic (autori: Alois Gherguţ şi Luciana Frumos), dar şi premierea elevilor şi profesorilor din şcoli speciale care au obţinut premii la concursurile naţionale cuprinse în calendarul activităţilor MEN.

Totodată, a fost lansat „Imnului Bucuriei“, dedicat tuturor copiilor speciali, cântec creat chiar de copii cu nevoi speciale, sub îndrumarea profesorilor lor. Cântecul a fost interpretat, în cadrul manifestării, de o fetiţă cu deficienţă de vedere de la Liceul Special „Moldova“.

În cuvântul său, inspectorul şef al ISJ, prof.dr. Genoveva Farcaş, a ţinut să remarce că manifestarea a devenit o tradiţie pentru învăţământul ieşean. „Aceasta reuşeşte să adune în acelaşi spaţiu şi sub aceleaşi auspicii, ale asigurării şanselor egale în educaţie pentru toţi copiii, o comunitate educaţională extinsă, din care fac parte, alături de noi, profesorii din preuniversitar, şi specialişti ai domeniului din zona academică, ONG-uri şi alte instituţii care sprijină copiii cu cerinţe educaţionale speciale. Şcoala de azi trebuie să îşi deplaseze accentul de pe majoritatea copiilor şi unii copii, pe toţi copiii. Educaţia incluzivă poate să producă prin trasee curriculare adaptate incluziunea autentică a copilului cu deficienţe în clasa obişnuită, în contextul unei formări temeinice a personalului didactic, dar şi a unei baze materiale adaptate, moderne“, a completat prof.dr. Farcaş. Activitatea de ieri s-a adresat cadrelor didactice, cât şi tuturor specialiştilor şi partenerilor din comunitate care susţin efortul comun de integrare a persoanelor cu nevoi speciale, precum şi accesul egal la educaţie.

Comentarii