Genoveva Farcaş a făcut bilanţul primului an de mandat la Inspectoratul Şcolar Județean

Ratele de promovare la Evaluarea Naţională şi la Bacalaureat au crescut.

vineri, 19 ianuarie 2018, 02:50
3 MIN
 Genoveva Farcaş a făcut bilanţul primului an de mandat la Inspectoratul Şcolar Județean

Inspectorul Şcolar General prof. Genoveva Farcaş şi-a prezentat ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, raportul de activitate după un an de mandat. În cadrul întâlnirii cu reprezentanţii presei, Genoveva Farcaş a vorbit despre proiectele derulate de către Inspectoratul Şcolar General Iaşi (ISJ) în ultimul an, despre colaborările cu universităţile ieşene şi cu diferite instituţii, dar şi despre proiectele şi planurile pe care ISJ-ul intenţionează să le deruleze în acest an calendaristic.

Astfel, şefa ISJ a trecut pe lista reuşitelor de până acum creşterea ratei de promovare a examenelor naţionale, la Evaluarea Naţională înregistrându-se un procent de promovare de 84,29%, comparativ cu 76,90% în anul precedent, iar la Bacalaureat a crescut rata de promovare de la 72,9 la 84,10. Unul dintre motivele acestei creşteri poate fi şi simularea suplimentară a acestor examene pe care ISJ-ul o derulează în primul semestru al fiecărui an, elevii şi profesorii lor reuşind astfel să pregătească mai bine materia pentru examenele propriu-zise.

Având în vedere că, la începutul mandatului său de inspector şcolar general, Genoveva Farcaş a trecut asigurarea accesului elevilor ca fiind prioritară pe lista acţiunilor pe care intenţiona să le întreprindă, şefa ISJ a prezentat şi o serie de proiecte prin care Inspectoratul Şcolar ieşean le-a implementat, împreună cu diverşi parteneri, pentru conştientizarea importanţei educaţiei sau pentru sprijinirea elevilor şi părinţilor aflaţi în dificultate. În acest sens, în acest an va fi organizată o dezbatere regională cu privire la abandonul şcolar.

„Este foarte important să adunăm la aceeaşi masă şi teoreticieni, dar mai ales practicieni din zona educaţiei. Teoreticieni pentru a avea acelaşi aparat teoretic conceptual unitar. Definirea abandonului şcolar o găsim formulată divers în surse teoretice, iar aplicarea acestui intrument de diagnoză este diferit. Pentru a avea un procent real al abandonului şcolar trebuie să ştim cu exactitate ce înseamnă abandon şi cum putem să identificăm abandonul şcolar pe fiecare nivel de vârstă. Este o activitate de comunicare ştiinţifică şi de indentificare a unor exemple de bune practici pentru a diminua situaţiile pe care noi le avem. Nu este un număr îngrijorător de situaţii, dar ne dorim ca toţi copiii care termină clasa a VIII-a să fie regăsiţi într-un sistem de educaţie, iar până în clasa a X-a învăţământul obligatoriu să fie parcurs“, a declarat Genoveva Farcaş.

În acest sens, reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi vor organiza o caravană care va trece în acest an şcolar prin toate şcolile din judeţ, proiect prin intermediul căruia vor fi promovate şcolile profesionale şi oferta lor educaţională. Inspectorul Şcolar General a mai afirmat că va invita şi agenţi economici în cadrul acestor vizite prin şcoli, cu ajutorul acestora dorindu-se să se ofere mai multe informaţii despre cum se desfăşoară acum anumite meserii şi tehnicile moderne utilizate. Următoarea activitate desfăşurată de către ISJ Iaşi va avea loc pe 22 ianuarie, la Biblioteca Centrală Universitară Iaşi, urmând să fie puse în discuţie propunerile de planuri cadru lansate spre dezbatere de către Ministerul Educaţiei Naţionale. La această întâlnire vor participa reprezentanţi ai ISJ Iaşi, profesori şi experţi în educaţie. 

 

Comentarii