În sfârșit, Moldova nu doar vrea, ci chiar va avea autostrăzi! (P)

miercuri, 12 aprilie 2023, 07:47
3 MIN
 În sfârșit, Moldova nu doar vrea, ci chiar va avea autostrăzi! (P)

România va atinge în curând un deziderat care până recent părea abandonat sau, oricum, greu de obținut: în iunie, țara va fi străbătută de 1.000 km de autostrăzi și drumuri expres. De asemenea România va înregistra încă o premieră: alți 1.000 de kilometri pentru care s-au semnat contracte de execuție lucrări. Doar anul acesta, investițiile în infrastructura rutieră sunt de 16 miliarde de lei!

Primul obiectiv nu este unul cu care să ne lăudăm, din contră, este o pagubă uriașă pe care noi înșine ne-am produs-o prin faptul că abia după trei decenii România ajunge la 1.000 de kilometri de drum de mare viteză. Mai mult, nici o autostradă nu traversează încă țara de la un capăt la altul, iar regiuni întregi, cum este, din păcate, Moldova rămân încă în afara acestei rețele esențiale pentru dezvoltare.

Cu al doilea obiectiv putem, în schimb, să ne mândrim. După ani în care să construiești un drum în România părea mai greu decât să trimiți oameni pe Marte, în care ne-am confruntat cu multă incompetență, contracte semnate și neimplementate, mii de contestații și sute de studii de fezabilitate rămase pe hârtie, iată că lucrurile au început să se miște în direcția corectă.

Meritul este al guvernului condus de Nicolae Ciucă, președintele PNL, și al unor oameni dedicați precum Ionel Scrioșteanu, Secretarul de Stat liberal din Ministerul Transporturilor, care sunt toată ziua pe teren și care împing lucrurile înainte.

În egală măsură, remarcăm faptul că o mare parte dintre aceste lucrări de infrastructură sunt efectuate de o firmă românească, care a ajuns la 5.500 de angajați. Mai mult, compania reprezintă un model pentru eficiența, rapiditatea și calitatea cu care avansează pe șantiere.

Prin urmare, nu doar că se dezvoltă infrastructura rutieră, dar banii europeni cu care construim rămân aici în țară, la compania și muncitorii care lucrează și trăiesc aici, în România.

Pentru noi, moldovenii, vestea bună este faptul că Autostrada A7, unde cele mai multe segmente sunt lucrate de compania care a pornit de la Bacău, avansează spectaculos și sunt șanse mari să fie gata până în 2025 între Ploiești și Pașcani. Unele segmente au termene de livrare chiar mai devreme cu un an.

Ar fi cel mai rapid construit drum de mare viteză din România!

Sunt în pregătire lucrările și pentru Autostrada A8, un mare deziderat pentru Moldova, care va lega regiunea de Vestul Europei, practic, și care este foarte importantă pentru dezvoltarea economiei din Estul României.

Autostrada A8 este cel mai complicat și elaborat drum de mare viteză din țară, pentru că o mare parte din traseul său este prin munți. Dar sunt optimist că vor avansa lucrurile consistent în perioada următoare, pentru că, iată, sub guvernarea condusă de liberali, România și-a găsit voința, ritmul și capacitatea de a recupera rapid timpul pierdut!

Astăzi avem un orizont de timp clar pentru mari proiecte de infrastructură, după atât de mult timp pierdut. Vom circula pe A7 în câțiva ani, iar A8 va fi, în fine, demarată! Pentru prima oară în istoria noastră postdecembristă, problema nu o mai reprezintă banii, ci capacitatea noastră de a-i cheltui, de a găsi proiectanți serioși și constructori capabili. România intră într-o nouă etapă de dezvoltare și ține doar de noi să nu mai irosim timp și bani!

Liviu BRĂTESCU

Senator PNL Iași

Comentarii