Nu se mai găsesc constructori pentru plombarea sau refacerea unor drumuri judeţene: toţi întorc spatele

vineri, 26 aprilie 2019, 01:50
2 MIN
 Nu se mai găsesc constructori pentru plombarea sau refacerea unor drumuri judeţene: toţi întorc spatele

Care sunt tronsoanele prioritare la plombe şi cât vor aştepta, în lipsă de firme amatoare? Şi la modernizare completă de drumuri, licitaţiile merg tot mai greu.

Licitaţia pentru atribuirea contractului cadru pentru lucrările de întreţinere pe drumurile judeţene a fost reluată alaltăieri. Prima încercare, lansată la începutul lunii martie, nu a atras amatori, deşi termenul de depunere a ofertelor a fost prelungit până pe 16 aprilie. Acum, Direcţia Judeţeană de Administrare a Drumurilor şi Podurilor a împărţit acordul în două loturi, unul de 7,6 milioane de lei, iar al doilea de 5,8 milioane. Totodată, şi termenul de execuţie s-a scurtat, de la 8 la 6 luni. Ofertele sunt aşteptate până pe 27 mai. Banii destinaţi acordului au fost aprobaţi în şedinţa din februarie a Consiliului Judeţean.

Aşa cum am mai relatat, segmentele de drum pentru care au fost alocate finanţări mai consistente sunt Breazu-Forăşti, pe DJ 282 (10.000 mp de plombe), Podu Iloaiei-Popeşti, pe DJ 282D (8.000 mp), şi Iaşi-Ţibăneşti, pe DJ 248A (5.000 mp). Contractul de întreţinere se referă de asemenea la refacerile de dale din beton şi la lucrări pe drumurile pietruite.

Drumurile judeţene, greu de modernizat

În ce priveşte refacerea completă a unor drumuri, lucrurile merg tot greu. Atribuirea contractului de modernizare a drumului dintre localităţile Lespezi şi Vânători a eşuat, după ce ofertele depuse la licitaţia lansată în februarie au fost considerate neconforme (inacceptabile). Valoarea estimată a lucrărilor pe cei 5,7 km de drum este de 9,36 milioane de lei, iar criteriul de departajare – preţul cel mai scăzut. Lucrările erau preconizate să dureze nouă luni. Cel mai probabil, licitaţia va fi reluată. Este primul segment dintr-un lot de patru porţiuni de drum pentru modernizarea cărora CJ a recurs la un credit de 90,4 milioane de lei.

Un alt sector din acelaşi „pachet“, DJ 280D Ruginoasa-Heleşteni (6,5 km), a avut aceeaşi soartă la prima încercare de atribuire prin licitaţie: oferte neconforme (inacceptabile). Pentru modernizarea lui, Direcţia Judeţeană de Administrare a Drumurilor şi Podurilor pusese la bătaie ceva mai mult de 11 milioane de lei.

Dintre celelalte două segmente, DJ 208G Kogălniceni-Oboroceni şi DJ 249D Moreni-Grozeşti, doar primul a intrat în procedură de atribuire, şi acesta pentru a doua oară, DJADP alocând 7 milioane de lei pentru cei 5,4 km. Amintim că DJ 249D, cel mai lung dintre toate (aprox. 30 km), a fost contestat de consilierii opoziţiei, care au reproşat lipsa unui studiu de trafic.  În aceeaşi şedinţă, preşedintele CJ, Maricel Popa, s-a abţinut de la votul pe proiectul de hotărâre referitor la drumul Moreni-Grozeşti. 

Comentarii