Pe hârtie, Iaşul are mai mulţi kilometri de pistă pentru biciclete decât Clujul

joi, 08 iunie 2023, 08:03
3 MIN
 Pe hârtie, Iaşul are mai mulţi kilometri de pistă pentru biciclete decât Clujul

În România, mersul pe bicicletă este mai degrabă un sport extrem, decât o variantă ecologică și sănătoasă de deplasare urbană.

Infrastructura necesară cicliștilor este slab dezvoltată, iar cele mai multe piste sunt înguste, fără separatoare și nu sunt interconectate.

Conform greencomunity.ro, zece dintre cele mai mari orașe din România nu reușesc să depășească împreună orașul Amsterdam în ce privește infrastructura dedicată bicicletelor.

Sursa citată a cerut primăriilor din marile orașe din țară informații privind infrastructura pentru mobilitatea cu bicicleta. Mai exact, a vrut să afle câți kilometri de piste de biciclete dispun marile orașe, ce planuri de dezvoltare există pentru viitor și cât de populară este bicicleta ca modalitate de deplasare în rândul oamenilor.

Orașe precum București, Iași, Cluj-Napoca, Timișoara, Constanța, Craiova, Brașov, Oradea, Arad și Sibiu au furnizat informații despre infrastructura velo.

Cele 10 orașe au împreună 571,1 kilometri de piste de biciclete. Acest lucru înseamnă cu 35% mai puțin față de Amsterdam, modelul absolut în privința infrastructurii pentru biciclete și bicicliști.

Orașele din Vest, Arad, Timișoara și Oradea, stau cel mai bine la capitolul infrastructură pentru biciclete. Au 282,5 kilometri de piste, adică aproape jumătate din totalul pe care îl au cele 10 orașe împreună.

”Avem cea mai lungă rețea urbană de piste de biciclete din țară, în lungime totală de 135 de kilometri, din care 18,35 kilometri de piste sunt pe malul râului Mureș și leagă orașul de zona de agrement Lunca Mureșului”, au spus reprezentanții Primăriei Arad sursei citate.

Aradul s-a autointitulat „oraș al bicicliștilor”. Pentru că are o structură compactă, acest oraș este ideal pentru deplasarea cu bicicleta.

Nu la mare distanță se află Timișoara, cu o rețea de piste de bicicletă de 88,7 kilometri. Se află pe locul doi în topul celor mai prietenoase orașe cu bicicliștii.

Timișoara a pus la dispoziția utilizatorilor 425 de biciclete în sistem de bike sharing, amplasate în 25 de locații.

Al treilea oraș din top este Sibiu. Rețea de piste de bicicletă din Sibiu are 84 de kilometri.

”Din luna aprilie a.c., Primăria Sibiu a lansat 44 de centre publice (Sibiu Bike City) pentru închirierea 550 de biciclete, având ca scop atragerea sibienilor spre acest mod de deplasare”, au spus reprezentanții administrației pentru greencomunity.ro.

Oradea ocupă locul patru în topul orașelor prietenoase cu bicicliștii, având o lungime totală a pistelor de bicicletă de 58.8 kilometri.

Între timp, Iașul are 49,3 kilometri de piste de bicicletă și Cluj-Napoca 46,5 kilometri. Dar în Cluj, bicicliștii au voie și pe cei 10 kilometri de bandă de autobuz.

Celelalte trei orașe, Brașov, București și Craiova au doar 35,8 kilometri, 32,5 kilometri și respectiv 30,5 kilometri de piste de bicicletă. Constanța are doar 10 kilometri de spațiu pe care bicicliștii pot merge în siguranță.

În București, s-a încercat să se construiască 122 de kilometri de piste de bicicletă. Pentru că s-au făcut pe trotuare, Poliția Rutieră le-a scos din uz, pentru că erau un pericol pentru pietoni. S-au pierdut astfel 11 milioane de euro.

Citeşte mai mult pe stirileprotv.ro.

Comentarii