Preţurile mai mari ale meniurilor şi vizitele clienţilor au urcat profitul şi vânzările trimestriale ale McDonald's peste estimările de pe Wall Street, dar acţiunile au scăzut când lanţul de burgeri a avertizat că inflaţia va afecta marjele în 2023, transmite Reuters. Investitorii urmăresc companii precum McDonald's pentru orice semne că clienţii lor reduc cheltuielile.
Cererea consumatorilor este cheia pentru a determina dacă înăsprirea politicii monetare a Rezervei Federale va ajuta la temperarea economiei SUA fără a provoca o recesiune. În general, consumatorul, fie că este în Europa sau în SUA, rezistă de fapt mai bine decât… ceea ce m-aş fi aşteptat acum un an sau acum şase luni”, a declarat directorul general Chris Kempczinski, în timpul unei teleconferinţe cu investitorii. Chiar şi aşa, el a spus că producătorul Big Mac încă se aşteaptă la o recesiune uşoară până la moderată în SUA în acest an, cu o recesiune mai profundă şi mai lungă în Europa. Marjele de profit la restaurantele administrate de companie au fost de aproximativ 15% în trimestrul raportat, din cauza costurilor mai mari cu forţa de muncă, energie şi mărfuri.