Propuneri de la ieșeni pentru fluidizarea traficului în Nicolina: parcări supraetajate printre blocuri, căi suspendate pentru tramvaie și autobuze

vineri, 24 septembrie 2021, 13:38
3 MIN
 Propuneri de la ieșeni pentru fluidizarea traficului în Nicolina: parcări supraetajate printre blocuri, căi suspendate pentru tramvaie și autobuze

Traficul de coșmar din zona Nicolina, în care șoferii pierd ore bune pentru a tranzita zona, nu pare să aibă o soluție rapidă. Ultima ipoteză avansată de autorități este crearea unei benzi unice pentru mijloacele de transport în comun  din CUG până în Podu Roș. Măsura pare să îi nemulțumească pe șoferi care susțin că prin această modificare rutieră nu s-ar obține decât o aglomerare și mai mare prin reducerea celor trei benzi de circulație la două. Dorin Filipovici a venit cu câteva idei pe care le-a publicat pe Facebook: contruirea unor parcări supraetajate printre blocuri și pasarele pentru tramvaie și autobuze.

”Bulevardele sunt asemenea unor fluvii care coletează debitul râurilor adiacente, iar dacă nu se iau măsuri pragmatice și bine gândite de REZOLVARE  a problemei colectării unui debit mai mare decât cel pe care-l pot susține în mod real, atunci în loc să faci bine cu siguranță vei ajunge ca tu autoritate locală să generezi probleme și mai mari față de cele inițiale. Așa s-a întâmplat și în municipiul Iași, în zona Nicolina, unde traficul rutier era de mult timp foarte mare datorită dezvoltării imobiliare atât a zonei CUG- Nicolina, cât și a zonelor adiacente acesteia, iar prin stabilirea unei benzi doar pentru mijloacele de transport în comun s-a reușit de fapt să se ștranguleze traficul de la 3 la 2 benzi în condițiile unui "debit" rutier cu mult peste cel pe care-l putea susține Șoseaua Nicolina. Prelungirea acestei benzi până în CUG nu va rezolva problema și va duce la blocarea întregii șosele deoarece nu se poate ca la toate intersecțiile să se dea obligatoriu doar pentru virajele la dreapta și interzicerea celor la stânga și a tranzitării bulevardului de către mașinile care circulă înainte pe străduțele adiacente. Altfel spus, chiar dacă se va stabili o bandă doar pentru mijloacele de transport în comun de la CUG și până în Podu Roș și pe viitor acestea vor rămâne blocate în intersecții.
Ce soluții ar fi pentru o rezolvare reală a traficului rutier ieșean ?
În opinia mea doar dezvoltarea infrastructurii rutiere (inclusiv aceea folosită de către mijloacelor de transport în comun) și realizarea de parcări pentru masinile ieșenilor pentru a se evita parcarea pe bulevarde, însă aici apare problema lipsei spațiilor/parcelelor de teren, ceea ce nu prea permite o astfel de dezvoltare pe orizontală.
Deci soluțiile ar fi: realizarea de parcări supraetajate și a unei infrastructuri rutiere pe VERTICALĂ (în jos, în subteran, de genul metroului și prin construirea de pasaje sau/și în sus prin construirea de pasarele și căi suspendate de genul tramvaielor suspendate).
În mod concret, ar fi indicat ca parcările dintre blocuri să fie reamenajate (a ce citi construite) pe verticală, pe mai multe etaje, astfel încât, spre exemplu, o parcare de 50 de mașini să poată prelua 200 de autoturisme. Totodată, bulevardele să rămână pentru traficul auto (inclusiv pentru traficul greu), iar pe verticală (subteran sau suspendat) să se construiască infrastructura pentru mijloacele de transport în comun (tramvaie, autobuze electrice etc) și, nu în ultimul rând, să se construiască pasaje subterane și pasarele peste bulevarde pentru pietoni astfel încât arterele mari să nu mai aibă treceri de pietoni.”, a scris Dorin Filipovici.

Întreaga postare poate fi citită pe pagina lui de Facebook 

Comentarii