Record istoric la Aeroport: un milion de pasageri pe ultimul an

sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 02:50
2 MIN

Momentul va fi marcat în cadrul unei ceremonii modeste care se va ţine luni, la terminalul T3. Ppreviziunile CJ arătau că cifra va fi atinsă abia la finele lui 2017.

Pe fondul stagnării investiţiilor şi al impunerii unui nou consiliu de administraţie, Aeroportul Iaşi se pregăteşte să marcheze un nou record: depăşirea în premieră a pragului de un milion de pasageri pe parcursul unui an. Luni, 13 noiembrie, într-un cadru festiv restrâns, vor fi premiaţi „pasagerul numărul 1.000.000“, respectiv „pasagerul numărul 1.000.001“ la Ae­roportul Iaşi, se arată într-un comunicat al aerogării. Programul organizat în perimetrul terminalului T3 mai cuprinde scurte momente artistice şi tăierea tortului tematic. Ar fi fost de aşteptat ca acest succes al conducerii de până acum a Aeroportului să fie marcat într-un mod mai evident. Am încercat să aflăm de la preşedintele noului Consiliu de Administraţie al Ae­roportului, Mitică Rebegea, de ce această ceremonie seamănă cu cea a inaugurării unui pachet de trei noi curse aeriene care a avut loc în iunie în acelaşi loc din terminalul T3. Însă, aşa cum ne-a obişnuit în ultimele luni, şeful CA nu a răspuns la telefon.

În studiul de oportunitate pentru determinarea şi implementarea procedurii optime în vederea rea­lizării obiectivului de investiţii „Dezvoltarea şi modernizarea Aeroportului Internaţional Iaşi“, adoptat în şedinţă şi publicat în mai 2011 pe pagina de internet a Consiliului Judeţean, prognoza de trafic pentru perioada 2011-2020 arăta că milionul de pasageri urma să fie atins la sfârşitul anului 2017. Următorul record, de 1,2 milioane de pasageri, este prevăzut pentru finalul lui 2018, deşi e foarte posibil ca acest nou nivel să fie atins la sfârşitul anului în curs.

Cele două praguri reprezintă scenariul optimist al prognozei. În cel pesimist, numărul pasagerilor ar fi trecut de 500.000 abia în 2018. Proiecţii care, întărite – de fapt, depăşite – de realitate, arată pe de o parte necesitatea extinderii fără întârziere a infrastructurii aeroportuare şi, pe de altă parte, că acel concurs de alegere a membrilor unui nou Consiliu de Ad­ministraţie rămâne cât se poate de controversat. Cel puţin până când – şi, mai ales, dacă – îşi vor depăşi predecesorii la recorduri de performanţă.

Comentarii