Şedinţă supraaglomerată de CJ. Decizii importante pentru viitorul Aeroportului

luni, 24 iunie 2019, 01:49
3 MIN
 Şedinţă supraaglomerată de CJ. Decizii importante pentru viitorul Aeroportului

Nu mai puţin de 52 de proiecte erau înscrise la sfârşitul săptămânii trecute pe ordinea de zi a şedinţei ordinare a Consiliului Judeţean, programată pentru miercuri.

Printre altele, consilierii se vor pronunţa asupra actualizării devizului pentru refacerea celor opt kilometri de drum judeţean dintre Tomeşti şi Ţuţora (DJ 249E), de la 12,92 milioane la 22,15 milioane de lei.

Raportul de specialitate invocă Ordonanţa 114/2018, care a urcat veniturile lunare ale angajaţilor în domeniul construcţiilor la peste 3.000 de lei, şi lipsa oricărei oferte la licitaţia prin care s-a încercat atribuirea contractului.

Un subiect interesant este proiectul prin care indemnizaţia lunară de şedinţă pentru membrii Autorităţii Teritoriale de Ordine Publică este stabilită la un cuantum de 15 la sută din indemnizaţia brută a preşedintelui CJ Iaşi.

Cum aceasta este de aproape 19.000 de lei, indemnizaţia acordată celor din ATOP va creşte la peste 2.800 de lei. Cum toate formaţiunile politice din CJ au reprezentant în ATOP, e de aşteptat ca acest proiect de hotărâre să fie adoptat rapid.

Aeroportul Iaşi, regie aflată în subordinea CJ, are, de asemenea, câteva proiecte pe ordinea de zi. Unul dintre ele consemnează reducerea costului total al investiţiei în extinderea platformei de staţionare a avioanelor, de la 5 la 13 locuri, şi în construirea a două căi de rulare cu aproximativ 3,4 milioane de lei. De altfel, licitaţia pentru lucrările la cele trei obiective urmează să fie lansată pe platforma electronică de achiziţii publice.

Documentaţia a fost trimisă cu aproape o lună în urmă, însă directorul Aeroportului ne-a declarat că, la trei săptămâni de la înregistrarea ei, au fost solicitate alte documente, remise şi acestea săptămâna trecută.

Din suma alocată efectiv pentru proiectare şi execuţie, 51,3 milioane de lei, Uniunea Europeană acoperă jumătate prin Programul Operaţional Infrastructură Mare, iar Aeroportul – cea mai mare parte din cealaltă jumătate. Dar are regia bani pentru asta sau va recurge la un împrumut?

„Nu este nevoie de împrumut“, ne-a explicat directorul general, Cătălin Bulgariu, precizând de unde are bani aerogara: partea de profit a Aeroportului după ce va da jumătate către CJ, 3,9 milioane de lei, profitul de anul trecut.

„Având în vedere reducerea de preţ, deja ne-au mai rămas bani pentru încă un obiectiv în lista de investiţii“, a explicat el, referindu-se la un alt proiect de pe ordinea de zi a şedinţei CJ: zona de preîmbarcare la Terminalul T3 cu o valoare totală de aproape un milion de lei.

Pe lângă aceste două proiecte, – dacă consilierii vor fi de acord -, administraţia Aeroportului urmează să cedeze spre folosinţă gratuită o parte din clădirea Aviaţiei Utilitare către Inspectoratul General de Aviaţie. Aşa cum am mai relatat, aici va fi amenajată o bază pentru intervenţii în situaţii de urgenţă, care să poată acoperi întreg spaţiul Moldovei istorice.

Comentarii