De Business

Punem punctul pe știi

Asociaţia „Destination Iaşi” caută să angajeze un „manager de destinaţie”

marți, 30 martie 2021, 10:11
2 MIN
 Asociaţia „Destination Iaşi” caută să angajeze un „manager de destinaţie”

Ieşenii dornici să se ocupe de creşterea atractivităţii turistice a Iaşului şi, implicit, a economiei locale, îşi pot „încerca norocul" de a se alătura membrilor Asociaţiei de Management a Destinaţiei Iaşi şi a Regiunii Moldova („Destination Iaşi”). Ei caută un „manager de destinaţie" care să se ocupe de implementarea Strategiei de Turism a Municipiului Iaşi şi a Zonei Metropolitane Iaşi 2018-2030, dezvoltând relaţii şi parteneriate cu actorii din domeniul turismului (hoteluri, restaurante, agenţii de turism, atracţii turistice, instituţii culturale şi muzeale relevante, entităţi publice, media etc). Anunţul a fost făcut de lect. univ. dr. Mihai Bulai, prodecan al Facultăţii de Geografie şi Geologie din Iaşi şi, totodată, preşedintele Asociaţiei „Destination Iaşi”.

Iaşul este al doilea oraş din România (cca 400.000 locuitori), centru universitar şi de business aflat în plină ascensiune (55.000 de studenţi /24.000 de angajaţi în IT şi Outsourcing), cu aeroport internaţional (locul 4 în România ca număr de pasageri). Destinaţia Iaşi se găseşte pe locul 12 în România la numărul de sosiri turistice (2020), iar provocarea este de a o plasa între primele 7, prin crearea unui pol de dezvoltare, construit în jurul patrimoniului, experienţelor şi a comunităţii, arată preşedintele „Destination Iaşi".

„Destination Iaşi” a fost înfiinţată de un an, cu scopul de a gestiona mai bine turismul ieşean, de a canaliza politici de dezvoltare turistică, de a creşte calitatea serviciilor din ospitalitatea ieşeană, de a crea reţele de colaborare la nivel local şi regional. Iniţiativa înfiinţării unei asemenea asociaţii a apărut din partea mediului academic, şi anume Universitatea „Alexandru Ioan Cuza" din Iaşi (UAIC) prin colectivul său de la „Geografia Turismului”, implicat în elaborarea de proiecte şi strategii turistice, se menţionează într-un comunicat de presă al asociaţiei.

Membrii actuali ai „Destination Iaşi” sunt Primăria Municipiului Iaşi, UAIC Iaşi, Aeroportul Internaţional Iaşi, Agenţia de turism specializată pe incoming „Rolandia Travel”, Hotelurile Bellaria, Pleiada şi Ramada, iar asociaţia este deschisă către atragerea de noi membri din sectorul public şi privat pentru a întări capacitatea de finanţare a proiectelor turistice şi de a coagula actorii din turismul ieşean, potrivit sursei citate. În acest moment, principala sursă de finanţare este Taxa Specială de Promovare Turistică („Taxa hotelieră”, de 0.75% din veniturile de cazare din Mun. Iaşi), însă se prevede multiplicarea surselor potenţiale de finanţare.

La link-ul www.geoturism.wordpress.com/iasi sunt disponibile informaţii despre oferta de job, dar şi cerinţele obligatorii de la viitorii candidaţi.

Comentarii