Ce măsuri iau aleşii când tot mai mulţi oamenii mor pe şosele din cauza vitezei

Domnilor parlamentari, astea mai lipseau: radare cu „clopoţei“

joi, 12 iulie 2018, 01:50
3 MIN
 Domnilor parlamentari, astea mai lipseau: radare cu „clopoţei“

Poliţiştii ieşeni, îngroziţi deja de numărul morţilor de pe şosele, se gândesc cu teamă la viitoarele aşa-numite „radare cu clopoţei“. Parlamentarii au adoptat recent modificări la regulamentul rutier, potrivit cărora maşinile radar trebuie să fie obligatoriu inscripţionate, dar şi anunţate prin panouri cu 500 şi 2.000 de metri înainte. Poliţiştii ieşeni cred că va fi o măsură teribilă, doar incertitudinea de până acum a locului radarului oprind adesea teribiliştii de la a încălca limita de viteză.

Poliţiştii cred că Iaşul ar trebui să se pregătească de doliu odată cu scoaterea în afara legii a folosirii radarelor ascunse şi a maşinilor neinscripţionate de către Poliţia Rutieră. Numai anul trecut, în judeţul Iaşi şi-au pierdut viaţa în accidente rutiere 66 de oameni, iar în acest an, deja sunt 25 de persoane decedate pe şosele. Patru morţi au devenit cifră de statistică numai alaltăieri, în două accidente teribile, la Leţcani şi Sârca, ambele în urma intrării unor maşini pe contrasens. În prezent, comisiile reunite ale Parlamentului şi-au dat avizul pentru modificarea art. 109 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2000 privind circulaţia pe drumurile publice. Astfel, proiectul prevede ca dispozitivele de măsurare a vitezei vor fi instalate numai pe autovehicule care prezintă înscrisurile şi semnele distincitve ale poliţiei rutiere şi poziţionate vizibil.

De asemenea, radarele vor trebui presemnalizate şi, totodată, dispozitivele radar vor trebui să fie semnalizate prin panouri de atenţionare montate de către administratorul de drum cu o distanţă de minimum 500 de metri în localitate şi minimum 2.000 de metri în afara localităţilor. Poliţiştii ieşeni de la Rutieră se arată îngrijoraţi de această măsură, radarele neinscripţionate fiind până în prezent singura măsură care îi mai făcea pe şoferii teribilişti să se gândească de două ori înainte să calce prea tare pedala de acceleraţie.

Scădere a amenzilor pe radare fixe: 36.000 în 2011, 0 (zero) în 2017

„Aplicarea legii rutiere în ceea ce priveşte viteza de circulaţie, în combinaţie cu măsuri de creştere a conştientizării populaţiei cu privire la riscurile depăşirii vitezei reprezintă cea mai eficientă cale de reducere a accidentelor grave. În condiţiile în care activităţile poliţiei se vor rezuma doar la activităţi vizibile şi semnalizate, şoferii vor avea certitudinea că pe segmentele de drum fără panouri de avertisment radar pot depăşi viteza legală“, a subliniat un poliţişt de la Rutieră. Respectarea limitelor de viteză va fi foarte greu de verificat, iar asupra acestui lucru atrag atenţia organismele europene.

Un reprezentant al Consiliului european pentru Siguranţa Transporturilor, cu sediul în Bruxelles, atrage atenţia asupra faptului că în România nu mai există de ani buni radare fixe, aşa cum sunt în alte ţări europene. Şi aici ne referim la radare fixe care măsoară viteza de deplasare între două puncte. „Am fost profund surprins şi întristat de avizul Comisiilor. Vă reamintim că, în România, nu funcţionează sisteme automate fixe de detectare a vitezei. Numărul amenzilor date cu ajutorul camerelor fixe de monitorizare a scăzut de la 32.670, în anul 2011, la 4.550 în 2014, şi zero în anul 2017. De asemenea, obligativitatea de a monta panouri de atenţionare pentru fiecare acţiune a Poliţiei va îngreuna acest proces, şi va presupune resurse importante“, a precizat reprezentanul Consiliului pentru Siguranţa Transporturilor. 

 

 

Comentarii