Lege pentru instalarea de bariere la trecerile de cale ferată
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

vineri, 17.09.2021

Lege pentru instalarea de bariere la trecerile de cale ferată

GALERIE
bariere treceri cale ferata
  • bariere treceri cale ferata
- +

În Iaşi sunt peste o sută de treceri la nivel, dar marea majoritate au doar un indicator de avertizare. Legea nu impune însă amplasarea de bariere în toate punctele de intersecţie cu reţeaua feroviată.

O lege ce completează Ordonanţa 43/1997 privind regimul drumurilor dă termen CFR un an şi jumătate pentru instalarea de bariere pe drumurile europene şi naţionale la trecerile la nivel de cale ferată. „Trecerile la acelaşi nivel cu calea ferată ale tuturor drumurilor internaţionale «E», precum şi ale drumurilor naţionale care prezintă un grad ridicat de risc de producere a accidentelor rutiere vor fi prevăzute cu bariere sau semibariere realizate de către administratorul căii ferate, cu avizul administratorului drumului şi al poliţiei rutiere“, a arată în articolul nou introdus. O altă prevedere impune administratorului căii ferate să asigure vizibilitatea „prin curăţarea vegetaţiei pe o rază de 150 de metri măsurată din intersecţie“. În ultimul caz, amenzile pot fi date începând cu 1 ianuarie 2019, iar pentru lipsa barierelor, din prima zi a anului 2020. Sancţiunile pornesc de la 30.000 de lei, maximul fiind 250.000 de lei.

În judeţul Iaşi sunt peste o sută de treceri la nivel cu calea ferată şi mai mult de 80 sunt semnalizate doar cu Crucea Sfântului Andrei. Amplasarea unei bariere costă aproximativ 40.000 de euro, în funcţie de categoria (lăţimea) drumului, bani pe care trebuie să-i asigure Ministerul Transporturilor. Trecerea din zona Uricani a devenit cea mai cunoscută, după două accidente rutiere petrecute în ultimii cinci ani, în care şi-au pierdut viaţa 14 ieşeni. Nici la Scânteia (DJ 246), unde 14 oameni au murit în accidentul din 2009 - cel mai grav din judeţ -nu există barieră.

Conform legii, înainte să traverseze calea ferată la nivel, şoferii trebuie să oprească şi să se asigure. Unii însă nu respectă aceste prevederi, iar în alte cazuri vizibilitatea este redusă mai ales din cauza vegetaţiei înalte. „Noroc“ că aceste treceri sunt de obicei atât de deteriorate, încât conducătorii auto încetinesc din instinct. Reparaţiile pe aceste segmente sunt îngreunate de faptul că porţiunile respective de drum fac parte din aria de siguranţă a căii fe­rate şi orice intervenţie se poate face doar cu acordul CFR. 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Restauraţia fără rest

Pavel LUCESCU

Restauraţia fără rest

Uitându-te la ce se întâmplă zilele astea în politica românească începi să-ţi dai seama că acum un an am luat de fapt o mare ţeapă şi că premierul pe care şi l-a dorit şi l-a impus Iohannis, Florin Cîţu, nu e decât versiunea sintetică şi coafată a grindenilor, tudoşilor şi dăncilelor lui Dragnea pentru fraierii de „dreapta”.

Filmuletul zilei

opinii

Ce tot aveţi cu filosofia? (I)

Ioan Alexandru TOFAN

Ce tot aveţi cu filosofia? (I)

Schimbările, câte sunt, par a fi făcute de un copil râzgăiat care, supărat pe ursuleţul lui, vrea să îl transforme în maşinuţă. Sunt mutate băncile, ca să fie în cerc şi nu în rând. Se dă cu var. Sunt înlocuite tablele. Iar se dă cu var. Power-point-ul este încurajat să devină un limbaj universal, aruncându-se în inactualitate însuşi fundamentul culturii noastre europene, care este cuvântul. Power-point-ul se proiectează pe un var strălucitor. Se schimbă ordinea rubricilor în diverse tabele. Concluziv, se mai dă o dată cu var.  

Muzica pe care o ascultăm, parte a identităţii noastre

George PLEȘU

Muzica pe care o ascultăm, parte a identităţii noastre

Fără nici o îndoială, muzica pe care o ascultăm şi împărtăşim cu alţii este parte a individualităţii nostre, a identităţii personale, sociale şi culturale, inclusiv prin dorinţa de a ne integra, de a corespunde sau a ne diferenţia de majoritate. Departe de a fi doar distracţie sau o experienţă pur estetică, muzica este un limbaj în sine, care se dezvoltă continuu, odată cu omenirea.

IN MEMORIAM: Existenţa unei făpturi mirabile în regatul frumuseţii nepieritoare

Grigore ILISEI

IN MEMORIAM: Existenţa unei făpturi mirabile în regatul frumuseţii nepieritoare

Viaţa Ecaterinei Ilisei, născută Şerbu, şi purtând din 1960 până la căsătoria din 22 noiembrie 1965 numele de Moldovan, cel a bunicilor materni, care o înfiaseră spre a o scăpa de anatema „originii nesănătoase”, stigmat al regimului comunist, a fost hărăzită de Dumnezeu să-şi rânduiască viaţa sub semnul frumuseţii. Fusese plămădită să fie chip al splendorii umane. 

pulspulspuls

Idilă politică cu Iulică Răzgândică: ce surprize vom mai avea?

Idilă politică cu Iulică Răzgândică: ce surprize vom mai avea?

Una scurtă pe azi despre subiectul ultimelor zile din politichia locală: cel despre demisia anunţată dar nescrisă a conţilierului userist Iulică Răzgândică.

Caricatura zilei

PNDL3

Editia PDF

Bancul zilei

Când ma întâlnesc în parc si vorbesc cu barbati casatoriti, am impresia ca toti traim cu aceeasi femeie! (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.