anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

miercuri, 05.10.2022

Omorât pe drumul sătesc dis-de-dimineaţă de un vitezoman: circula cu mult peste 100 km/h printre case

GALERIE
viteza
  • viteza
- +

Judecătorii păşcăneni au apreciat că o pedeapsă cu suspendarea executării este suficientă în acest caz. Potrivit experţilor din dosar, tragedia ar fi putut fi evitată şi dacă automobilul ar fi avut 104 km/h.

Un sătean din Heleşteni a fost omorât de maşina unui vitezoman care a ricoşat ca o bilă de biliard de pe un sens pe altul. Accidentul, produs pe un sector de drum din sat pe care viteza este limitată la 50 km/h, ar fi putut fi evitat, potrivit experţilor, şi dacă automobilul ar fi avut 100 km/h. Şoferul depăşise însă cu mult şi această limită. Cazul a ajuns în instanţă după 5 ani de anchetă. Magistraţii din Paşcani au apreciat însă că o pedeapsă cu suspendare este suficientă.

Accidentul s-a produs în dimineaţa zilei de 27 septembrie 2015, pe raza satului Oboroceni din comuna Heleşteni, într-un sector ce constă dintr-o succesiune de curbe. Cristian Butnariu se îndrepta spre Fărcăşeni, la volanul unui Opel. Din cauza vitezei, şoferul a pierdut controlul volanului şi a intrat în şanţul de pe partea dreaptă. De acolo a lovit două capete de pod, a intrat din nou pe carosabil şi a derapat, ajungând în final în şanţul de pe sensul opus de mers, nu înainte de a-l acroşa pe A.N.U., care se deplasa regulamentar pe acostamentul drumului. Grav rănit, pietonul a decedat pe 1 octombrie, trei zile mai târziu.

Ajunşi la faţa locului, poliţiştii au constatat că şoferul nu era băut. Asfaltul era uscat şi curat, fără denivelări, vizibilitatea era bună, accidentul fiind cauzat exclusiv de viteza excesivă a vehiculului. Raportul de expertiză criminalistică a stabilit că în momentul premergător accidentului, viteza Opelului fusese de 113 km/h. Expertul a apreciat că accidentul nu s-ar fi produs dacă autoturismul ar fi circulat cu cel mult 104 km/h.

Audiat de anchetatori, şoferul a precizat că nu se consideră vinovat, pierzând controlul volanului din cauză că asfaltul ar fi fost acoperit cu pământ, fapt contrazis de cercetarea de la faţa locului, de fotografii, ca şi de raportul de expertiză. Abia în faţa instanţei, Butnariu şi-a recunoscut vina, fapt ce i-a adus clemenţa judecătorilor. Magistraţii Judecătoriei Paşcani au mai luat în calcul în favoarea sa lipsa antecedentelor penale, ca şi acordul de a efectua o muncă neremunerată în folosul comunităţii.

Şoferul a fost condamnat la 2 ani şi 9 luni de închisoare, cu suspendarea executării pe durata unui termen de încercare de 3 ani. În plus, timp de doi ani, Butnariu nu va avea dreptul de a conduce autovehicule. Butnariu a fost obligat şi la plata a 50.000 de euro ca despăgubiri morale faţă de tatăl victimei. În schimb, cererea acestuia din urmă ca şoferul să plătească şi 25.000 de lei ca daune materiale a fost respinsă, întrucât la dosar nu au fost depuse acte doveditoare. Atât şoferul, cât şi tatăl victimei au atacat sentinţa, procesul urmând să se reia în noiembrie, în faţa Curţii de Apel.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

O reformă care nu se va face (II)

Cătălin ONOFREI

O reformă care nu se va face (II)

Poveste cu doi înecaţi.

opinii

Mahalaua digitală

Florin CÎNTIC

Mahalaua digitală

Deşi nu prea îmi pierd timpul cu comentariile sterile de pe social media, nu încetez să mă minunez de ticăloşia, prostia delirantă şi reaua credinţă care parazitează până la sufocare opiniile articulate, chiar dacă uneori provocatoare din bula mea, ale lui Dan Alexe, Sorin Ioniţă sau Mădălin Hodor. Când scriam acest text, în urmă cu foarte mulţi ani, credeam că se va atenua în timp cotcodăceala otrăvită a smintiţilor care intervin obraznic şi contondent pe internet. După cum vedem azi, maladia s-a agravat.

A plecat ministrul. Ce ne facem?

Ioan Alexandru TOFAN

A plecat ministrul. Ce ne facem?

Aşadar, o lege scurtă şi clară (150 de pagini sau chiar 120 este deja prea mult), generală şi fără elanuri civilizatoare, împreună cu o responsabilitate mare acordată celor care predau şi învaţă. Nu ştiu dacă este soluţia potrivită. Dar măcar ne putem gândi la ea, ca alternativă la începuturile care nu se mai termină ale reformelor din educaţie şi la legile care vor să fie săpate în piatră cu mina de la pix.

Despre copilărie (I)

Radu PĂRPĂUȚĂ

Despre copilărie (I)

Copilăria mea a coincis cu primii ani ai deschiderii „domniei” lui Ceauşescu, când se instaurase o efervescenţă în societatea românească. M-am gândit să povestesc despre perioada aceea, fiindcă este bine să nu uităm învăţămintele de atunci. 

pulspulspuls

Amantele dezvoltatorilor imobiliari din târg. Scurt ghid erotic pentru developeri

Amantele dezvoltatorilor imobiliari din târg. Scurt ghid erotic pentru developeri

Astăzi vom trece în revistă câte ceva din comportamentul hormonal de vârsta aproape septuagenară a unor dezvoltatori imobiliari din târgul nostru, stimaţi telespectatori. 

Caricatura zilei

Scăpări de gaze #NordStream5

Editia PDF

Bancul zilei

Un sofer de TIR opreste la un popas, comanda un sandwich, o cafea si o placinta. Intra trei motociclisti rai, unul îi man&ac (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.