Absolvenţii de gimnaziu au avut bătăi de cap cu problemele de geometrie la examen

joi, 26 iunie 2014, 01:59
3 MIN
 Absolvenţii de gimnaziu au avut bătăi de cap cu problemele de geometrie la examen

Subiectele la matematică la evaluarea naţională au fost de o dificultate peste medie.

În cursul zilei de ieri, elevii de clasa a VIII-a au susţinut examenul la matematică în cadrul evaluărilor naţionale. Nivelul de dificultate a fost uşor la limita dintre mediu şi avansat, problemele de geometrie dând destule bătăi de cap elevilor. Aceştia au primit trei subiecte pe care a trebuit să le rezolve în două ore.

Primul subiect a avut şase cerinţe, la care elevii au scris direct pe foaia de examen rezultatele în spaţiile punctate. Cele trei cerinţele de la algebră au fost destul de uşoa­re, în genul: „dacă 10 reprez­intă 50% dintr-un număr, atunci numă­rul este egal cu….“. Alte două ce­rinţe au fost din geometrie şi au vizat rombul şi tetraedrul, iar ultima cerinţă a constat într-o diagramă.

La subiectul al II-lea, elevii de clasa a VIII-a au avut de rezolvat cinci cerinţe din geometrie şi funcţii. Astfel, acestea au vizat prisma, media geometrică a unor numere, o problemă la care elevii să determine lungimea unui drum şi rezolvarea unei funcţii la care au existat alte două cerinţe.

Dacă primele două subiecte au avut un nivel accesibil copiilor buni la învăţătură, subiectul al III-lea a fost pentru elevii care doresc cu adevărat să obţină o notă între 9 şi 10 la examen. La acest subiect au fost două probleme de geometrie cu câte trei cerinţe fiecare. Prima problemă a vizat perimentrul triunghiului, iar a doua, prisma cu aria şi volumul.

„Su­biectul la matematică păstrează structura anunţată de C.N.E.E., trei părţi cu câte şase sarcini de lucru şi are un nivel mediu de dificultate. Cerinţele acoperă competenţele de examen, au o gradare de la simplu spre complex şi o dozare care le va permite elevilor să obţină cu uşurinţă note peste 6. Sarcinile de lucru sunt asemănătoare cu cele de la simularea organizată de Minister, dar şi cu cele de la simularea organizată de Inspectorat, iar două dintre subpunctele de la geometrie au un grad de dificultate specific unui examen naţional. Prin subiectele propuse azi se vor departaja elevii foarte buni, care au deja obişnuinţa de lucru în domeniul matematicii, putere de concentrare şi intuire a subtili­tăţilor ştiinţifice“, a declarat Sabina Manea, purtătorul de cuvânt al Inspectoratul Şcolar Judeţean.

As­tăzi s-au înregistrat cu 4 absenţi mai mult decât la proba anterioară, au lipsit 273 de elevi faţă de 269, câţi au fost la limba română.

Peste 8.500 de locuri pentru absolvenţii de gimnaziu

După experienţa anilor trecuţi, proba la matematică este cea mai grea, iar notele au fost în fiecare an mai mici decât la Limba română, inclusiv la simularea de anul acesta, unde 48,8% din elevii din ţară au obţinut medii peste 5.

Evaluarea naţională se desfăşoară în săli supravegheate video, la fel şi sălile unde se descarcă şi se multiplică subiectele şi sălile unde se co­rectează lucrările. La noi în judeţ, în cele 186 de centre de examen sunt înscrişi 6.883 candidaţi, iar la exa­menul de anul acesta, ministerul a adus şi o modificare importantă în ceea ce priveşte modul de calcul al mediei finale de admitere în licee. Media de la această evaluare are o pondere de 75 % din nota de admitere, faţă de doar 50% ca până acum.

Pe 27 iunie se vor afişa rezultatele parţiale, până la ora 16.00. În aceeaşi zi, între orele 16.00 şi 20.00 se vor putea depune contestaţiile, iar între 28 şi 30 iunie are loc rezol­varea acestora. Pe 1 iulie, participantii vor putea vedea listele cu notele finale.

În judeţul nostru există peste 8.500 de locuri în cele 305 clase ale celor 63 de licee şi şcoli profesionale. În intervalul 4-8 iulie, elevii vor completa, împreună cu părinţii şi cu diriginţii, fişele cu opţiuni în vederea admiterii la liceu. Rezultatele admiterii computerizate vor fi afişate în ziua de 15 iulie 2014, pe site-ul Ministerului Edu­caţiei.

Comentarii