Bugetul pentru Sărbătorile Iaşului a fost aprobat, dar programul nu a fost stabilit

marți, 27 august 2013, 01:50
3 MIN
 Bugetul pentru Sărbătorile Iaşului a fost aprobat, dar programul nu a fost stabilit

Nu a dezvăluit însă despre ce ar putea fi vorba. Consilierii locali au aprobat ieri bugetul manifestării.

Primăria a alocat deja sumele de bani pentru evenimentele care vor fi organizate de Sărbătorile Iaşului. Deşi mult mai devreme faţă de anii anteriori, consilierii locali au aprobat în şedinţa de ieri suma de 1,5 milioane de lei care va finanţa programul de Sfânta Parascheva. Potrivit primarului Gheorghe Nichita, programul din acest an va cuprinde şi câteva surprize, care nu au fost însă dezvăluite deocamdată. Angajaţii municipalităţii au început deja să pregătească activităţile de Sărbătorile Iaşului. „Este vorba de alocarea din veniturile pe care le avem suplimentare a banilor necesari organizării Sărbătorilor Iaşului, evenimente care de fapt se şi autofinanţează din încasările care au loc în perioada sărbătorilor. Până atunci trebuie să avem banii ca să începem să facem cheltuielile şi să pregătim activităţile“, a declarat primarul Gheorghe Nichita.

Prin rectificare bugetară, Primăria a mai alocat suma de 2 milioane de lei pentru lucrările care au fost realizate sau urmează să fie făcute de către Citadin. Societatea de drumuri va interveni zilele acestea pe Splai Bahlui, bulevardul Dimitrie Mangeron, pe aleea Rozelor, străzile Fortus şi Vântu şi pe strada Vişani. Municipalitatea va mai aloca suma de 20.000 de lei din fondul de rezervă al oraşului pentru a repara instalaţia de încălzire de la Casa de Cultură „Mihai Ursachi“ din Copou.

O şedinţă scurtă

Şedinţa ordinară de Consiliu Local, organizată ieri la Primărie, a fost scurtă şi la obiect. Aleşii proaspăt întorşi din vacanţa de vară au votat toate proiectele de pe ordinea de zi, cel mai important fiind vizând documentele care vor sta la baza viitoarei Companii de Transport Public SA Iaşi. De votul consilierilor au trecut şi modificările din structura Poliţiei Locale. Noua conducere a instituţiei a desfiinţat mai multe structuri şi a mutat personalul în alte birouri pentru a suplimenta partea de ordine publică şi circulaţie.
Organigrama a fost modificată şi în cazul Editurii Junimea, în acest caz fiind vorba doar de schimbarea titulaturii din „contabil şef“ în „economist“. Plecând de la acest proiect de hotărâre, consilierii au solicitat ca instituţiile de cultură să prezinte rapoarte de activitate pentru a-şi susţine solicitările. „Unii consilieri au cerut rapoarte de activitate, şi atunci s-a născut ideea ca toate instituţiile finanţate de la Primărie să facă rapoarte de activitate astfel încât să vedem care este ciclicitatea unor evenimente, cât sunt de bine organizate şi cât de bine pun în funcţiune Iaşi – Capitală Culturală Europeană. Acestea pot fi preluate astfel în Fundaţie şi bugetate în viitor şi susţinute şi dezvoltate“, a spus primarul Nichita.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii