„Doua situatii in care parcarea sau stationarea pot provoca accidente cu urmari grave”

sâmbătă, 11 februarie 2017, 17:35
2 MIN
 „Doua situatii in care parcarea sau stationarea pot provoca accidente cu urmari grave”

Pe pagina de Facebook "Prins în trafic", Eduard Enășescu a tras un semnal de alarmă cu privire la urmările grave pe care le pot avea parcarea sau staționarea în zone interzise.

Redăm postarea în variantă integrală:

"Toti intalnim zilnic in trafic doua situatii in care parcarea sau stationarea pot provoca accidente cu urmari grave. Strazi foarte circulate din Iasi devin extrem de periculoase pentru soferi si pietoni. E o loterie a mortii sa circuli pe ele.

Nu sunt un fan al ridicarii masinilor, dar m-am intrebat adesea de ce in situatiile enumerate mai jos nu am vazut ca s-au luat astfel de masuri sau ca s-au dat alte sanctiuni.

Primul exemplu: parcarea si stationarea masinilor la mai putin de 25 m inaintea trecerilor de pietoni.

Este aproape imposibil sa vezi daca un pieton a inceput sa traverseze.

La coborare pe strada Sarariei ar trebui sa opresti masina la toate trecerile de pietoni ca sa fii sigur ca nu lovesti o persoana care iti apare in fata de dupa botul masinii parcata chiar langa locul de traversare.

Pe bulevardul Carol I, la coborare, dupa Camera de Comert, vizibilitatea la trecerea de pietoni e mereu blocata de masini.

Al doilea exemplu: parcarea si stationarea la mai putin de 25 m de coltul intersectiei.

In Copou, daca circuli dinspre Liceul Garabet Ibraileanu pe strada Oastei si vrei sa intri pe strada Sarariei constati ca nu ai cum sa vezi ce autovehicule vin din partea stanga datorita masinilor parcate chiar langa coltul intersectiei. Se circula cu viteza destul de mare si de fiecare data e un risc sa treci prin aceasta intersectie.

Culmea este ca pe colt exista un imens loc de parcare improvizat pe terenul fostei cladiri a Protectiei Civile si intotdeauna sunt locuri libere.

Pentru a evita accidentele si pentru a circula fara stres propun ca aceste portiuni de drum sa fie hasurate (marcate, eventual vopsite cu rosu si cu atentionare scrisa) distinct pe distanta celor 25 de metri iar cei de la politia rutiera sa faca o prioritate din urmari ca aceste portiuni de strada sa nu fie ocupate neregulamentar".

Comentarii