E o zi de vacanţă sau nu? S-a clarificat misterul legat de situaţia zilei de 18 aprilie

luni, 10 aprilie 2017, 01:50
2 MIN
 E o zi de vacanţă sau nu? S-a clarificat misterul legat de situaţia zilei de 18 aprilie

Ziua de marţi, a treia zi de Paşti, este zi lucrătoare pentru bugetari. Pentru elevi, anul acesta ea era prinsă între zilele libere de Paşti (sâmbătă, duminică şi luni) şi vacanţa de primăvară, care începe miercuri 19 aprilie. Ministerul Educaţiei a stabilit însă ca şi ziua de marţi să fie liberă pentru elevi şi cadre didactice.

Cadrele didactice şi elevii vor avea o zi liberă în plus, cea de marţi, 18 aprilie, adică a treia zi de Paşti, zi care în mod normal nu era una liberă, cum de altfel nu este pentru ceilalţi bugetari. Decizia a fost luată de către Ministerul Educaţiei, acesta anunţând că ziua va fi liberă „pentru personalul didactic din învăţământul preuniversitar, conform contractului colectiv de muncă”. Astfel, elevii şi profesorii vor avea vacanţă de pe data de 15 aprilie până pe 2 mai, ziua de 1 mai fiind şi aceasta liberă.

A fost nevoie de această decizie întrucât, conform calendarului cu sărbătorile legale din anul 2017, au fost declarate zile libere doar 16 şi 17 aprilie, adică prima şi a doua zi de Paşti, aşa cum a fost în fiecare an, iar vacanţa pentru elevi, conform calendarului şcolar, începe anul acesta din data de 19 aprilie, adică de miercuri. Astfel, după liberele ocazionate de sărbătorile pascale, elevii ar fi trebuit să se întoarcă la şcoală pentru o singură zi, a treia zi de Paşti, pentru ca apoi să intre din nou în vacanţa de primăvară.

Anul şcolar 2016-2017 are 35 de săptămâni de cursuri, însumând 169 de zile lucrătoare. Semestrul al doilea a început pe data de 13 februarie, urmând să se încheie pe 16 iunie. Pentru clasele terminale din învăţământul licealâ, însă, cursurile se vor încheia pe data de 26 mai, iar pentru cei din clasa a VIII-a pe data de 9 iunie, pentru a le permite acestora să se pregătească pentru susţinerea examenelor naţionale sau de bacalaureat.

Comentarii