FOTO: Cadânele au dansat pentru ieşenii care au aşteptat o oră jumătate avionul

vineri, 11 decembrie 2015, 02:58
2 MIN

„A fost vorba de un lanţ de evenimente independente de noi“, spune directorul aerogării ieşene.

Cursa inaugurală Iaşi – Istanbul a început cu stângul. Aeronava Tarom care trebuia să efectueze ieri prima cursă spre Istanbul a plecat de la Iaşi abia în jurul orei 22.30, cu peste o oră şi jumătate întârziere faţă de ora programată iniţial.

„A fost vorba de un lanţ de evenimente independente de noi. Un singur avion a avut mai multe curse de efectuat într-o zi şi au apărut întârzieri. Noi am solicitat alocarea încă unei aeronave, dar acest lucru nu a fost posibil. A fost o situaţie neplăcută şi pentru noi, şi pentru companie“, a declarat directorul Aeroportului, Marius Bodea.

Cursa Iaşi – Istanbul urma să fie efectuată la ora 20.50 de aceeaşi aeronavă alocată de Tarom cursei spre Londra. Aeronava trebuia să ajungă la Iaşi de la Londra la ora 4.20. Ulterior, ea urma să plece spre Roma, la ora 8.20, să se întoarcă de acolo la 13.50, să plece spre Bologna la 14.45 şi să se întoarcă la Iaşi la ora 19.50. Aeronava venită de la Londra nu a putut ateriza însă la Iaşi, din cauza ceţii, fiind deviată spre Otopeni. Ca urmare a schimbării traseului, aeronava a ajuns la Iaşi cu trei ore întârziere. Doar jumătate din durata întârzierii a putut fi recuperată pe parcursul zilei, de unde şi întârzierea cu care a fost inaugurată cursa spre Istanbul.

„În cursul dimineţii, vizibilitatea a fost sub 100 de metri şi, aşa cum am mai spus, este decizia companiei dacă aterizează şi în ce condiţii. Aeronava Blue Air a ajuns la timp şi a aterizat fără probleme. Bine, în 2013, cu vizibilitatea pe care am avut-o miercuri, nu ateriza nimeni. Pe atunci, limita de vizibilitate era de 500 de metri“, a spus Bodea.

Zborurile spre Istanbul vor avea loc miercurea şi sâmbăta de la ora 20.50, iar retururile, joia şi duminica, la ora 0.55. În cursa inaugurală de miercuri, numărul pasagerilor a fost 51, iar la retur, 14.

„Cursa a fost introdusă târziu în sistemul de rezervări. Nefiind o cursă cu profil etnic, cum sunt cele spre Italia, ea are o adresabilitate regională, nu locală. Bazinul de colectare a pasagerilor nu mai este Iaşul, ci întreaga Moldovă. Va fi nevoie de o promovare mai amplă a cursei“, a precizat Bodea.

Comentarii