De Business

Punem punctul pe știi

Ieşenii şi-au deschis larg buzunarele de Black Friday

sâmbătă, 23 noiembrie 2013, 02:50
4 MIN
 Ieşenii şi-au deschis larg buzunarele de Black Friday

Forfota din magazine a început încă de la primele ore ale dimineţii. Parcările din marile centre comerciale au fost pline pe tot parcusul zilei de ieri.

 

De Black Friday ieşenii au luat cu asalt marile magazine. Forfota de astăzi a adus aminte de perioada “creditelor cu buletinul”, când românii se îngrămădeau pentru a achiziţiona în rate produse la care altădată doar visau. Prin aceeaşi situaţia au trecut şi magazinele online. De remarcat că mulţi clienţi care au mers la magazinele clasice consultau doar oferta, dar nu cumpărau însă.
 
Parcări pline la primele ore la dimineţii
 
 
Sărbătoarea reducerilor din acest an a adus o nouă premieră. Altădată cei mai mulţi ieşeni accesau in corpore site-urile de profil pentru a-şi comanda produsele mult visate de-a lungul întregului an. De data aceasta, dis-de-dimineaţă s-au aşezat la coadă în faţa marilor magazine pentru a fi în pole-position la ora deschiderii. Angajaţii Altex, Flanco, Domo şi nu numai au fost pur şi simplu neputincioşi în faţa nerăbdării ieşenilor. Dacă până în acest an, comerţul online lăsa de dorit, server-urile marilor site-uri picând regulat datorită numărului mare de vizitatori, primul Black Friday din acest an s-a soldat cu mai puţine “victime”. Spre exemplu, site-ul Domo a devenit pentru o perioadă indisponibil din cauza traficului ridicat care a doborât serverul retailerului. Şi site-ul celor de la Altex a întâmpinat mici probleme, funcţionând cu intermitenţe. Dacă anul trecut, eMAG epuizase aproape toate produsele de pe stoc în primele ore, până după amiază mai erau disponibile pe stoc suficiente produse pentru cei care nu s-au grăbit să acceseze site-ul retailerului. În schimb, parcările marilor magazine din Iaşi erau arhipline, dovadă că ieşenii au preferat să işi aleagă direct de pe raft produsele, să le testeze şi să le compare cu produsele similare ale altor mărci. Cel mai probabil, ieşenii nu s-au îndurat să aştepte câteva zile până să le sosească pachetele prin curier, aşadar au preferat varianta clasică a achiziţionării din reprezentanţele magazinelor participante la sărbătoarea reducerilor.  
 
 
Maşini la vânzare în oferta site-urilor de electronice
 
 
Pe lângă obişnuitele reduceri la smartphone-uri, tablete, televizoare şi electrocasnice, eMAG a surprins prin includerea în oferta de Black Friday şi a unor autoturisme. Astfel, ieşenii cu ceva bani puşi deoparte îşi puteau achiziţiona o Dacia Duster la 16.299 euro, preţul fiind redus cu 1.300 de euro. În plus, tot la eMAG, o Dacia Logan avea preţul de 5.811 euro, Black Friday-ul aducând o reducere de 1.800 de euro la acest model. Cele mai ofertante promoţii au fost la Ford Focus, stocul fiind epuizat încă de la primele orele ale dimineţii. Pe un astfel de model, eMAG cerea 10.999 de euro, cu 5.636 de euro mai puţin faţă de preţul normal de pe piaţă. Din oferta eMAG de Black Friday din acest an nu lipsesc tabletele şi televizoarele de ultimă generaţie. Pentru modelul Google Nexus 7.7", cel mai mare retailer de pe piaţa online din România a coborât preţul cu 25%, tableta fiind disponibilă la preţul de 600 lei. LED SMART TV 3D Philips, diagonala 117 cm la 2.799 lei, redus cu 26% şi frigiderele s-au aflat în centrul atenţiei. Multe dintre produse s-au epuizat la doar câteva minute după ce oferta a fost publicată pe site-urile retailerilor.
 
 
Ce produse s-au căutat cel mai mult
 
 
La prânz, marile magazine au început să se laude cu încasările record. A dat tonul Domo, care a raportat vânzări de 4 milioane de euro, înregistrate până la ora 12:00 în cele 97 de magazine din reţeaua Domo Retail. „Pe categoria televizoarelor, unele dintre cele mai dorite produse de către consumatori de Black Friday, vânzările până la ora 12.00 au depăşit aşteptările, clienţii achiziţionând peste 6.000 de televizoare”, au transmis oficialii Domo. Deşi s-au epuizat stocurile pentru anumite modele, Domo a continuat promoţiile prin suplimentarea ofertei de Black Friday cu noi produse la preţuri reduse. La categoria electrocasnicelor mari şi mici, reprezentanţii Domo au anunţat că până la ora prânzului 10.000 de produse erau achiziţionate la nivelul întregii reţele de magazine. Dintre acestea, peste 2.000 erau maşini de spălat, peste 1.500 aparate frigorifice, restul de 3.000 fiind aspiratoare. De asemenea, tabletele s-au vândut ca pâinea caldă, 3.500 fiind acontate de români până în ora 12. Oficialii eMag şi Flanco cred că în acest an, Black Friday le va aduce încasări mai mari cu 52% faţă de evenimentul de anul trecut, aceştia estimând o valoare totală a tranzacţiilor de peste 41 milioane de euro, 4 milioane de vizitatori unici pe emag.ro şi aproximativ 200.000 de comenzi. Anul acesta, s-a preconizat că peste 7,4 milioane de români au luat cu asalt magazinele şi internetul pentru a achiziţiona produsele favorite la preţuri speciale. (Diego CIOBOTARU)
 
 
 

 

 

Comentarii