Matematica, altfel. Proiect de anvergura la care au participat sute de profesori ieseni

luni, 03 iunie 2013, 12:34
2 MIN
 Matematica, altfel. Proiect de anvergura la care au participat sute de profesori ieseni

Peste 300 de formatori, inspectori de matematică din mai multe judeţe şi cadre didactice au participat, în acest
sfârşit de săptămână, la Conferinţa Naţională a Profesorilor de Matematică. Aceasta s-a desfăşurat la Cheile Gradiş tei, în cadrul proiectului „Formarea continuă a profesorilor de matematică în societatea cunoaşterii“, într-o atmosferă elevată, constituind un eveniment de marcă. În acelaşi timp, întâlnirea a reprezentat un moment de bilanţ, după mai bine de doi ani de la demararea proiectului. La deschiderea conferinţei, reprezentanţii Ministerului Educaţiei şi ai Consiliului Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învăţământul Preuniversitar
– inspector general ministerial Daniel Grigorescu, respectiv profesorii Gabriela Streinu Cercel şi Bogdan
Cristescu – au subliniat actualitatea temelor aduse în atenţia participanţilor şi interesul pentru domeniul vast şi provocator al matematicii. Conferinţa, organizată de Inspectoratul Şcolar Judeţean Iaşi, a avut drept obiectiv general promovarea bunelor practici în domeniul predării matematicii, dar şi diseminarea rezultatelor obţinute în cadrul cursurilor de formare oferite în cadrul proiectului, cursuri la care au participat până acum peste 4.000
de profesori de matematică din ţară. Totodată, profesori cunoscuţi de la Universitatea „Al.I. Cuza“ şi reprezentanţi de marcă ai învăţământului preuniversitar ieşean au prezentat în plen lucrări ştiinţifice pe teme de interes.

Şefa IŞJ, Camelia Gavrilă, a susţinut o pledoarie pentru matematică, cu titlul „Matematica în paradigma culturii“, subliniind că este disciplina care se regăseşte în filosofie, literatură sau artă şi care modelează armonia personalităţii umane. „Suntem aproape de finalul unui proiect de anvergură, conceput ca oportunitate pentru profesorii de matematică de a explora noi strategii didactice, pentru a atrage şi a susţine elevii într-un domeniu ştiinţific fundamental, dar şi dificil şi abstract. Se adaugă între realizări conceperea unor suporturi de curs atractive, moderne şi interesante, în acord cu evoluţiile europene din zona formării continue a profesorilor. De apreciat introducerea elementelor de IT, softuri didactice, abordări în plan virtual a problemelor de geometrie, pentru un plus de atractivitate dar şi de viziune în spaţiu. Astfel, peste 5000 de profesori vor fi exponenţii unor demersuri pedagogice, ştiinţifice şi didactice de calitate, într-un spirit modern şi inovativ“, a punctat prof.dr. Camelia Gavrilă.

Comentarii