O asociaţie a plătit dintr-un foc o datorie de 90.000 lei la termoficare

Mii de familii stau încă în frig în Iaşi din cauza datoriilor administratorilor

sâmbătă, 07 decembrie 2013, 02:50
2 MIN
 Mii de familii stau încă în frig în Iaşi din cauza datoriilor administratorilor

Locatari care se ştiau cu plata la zi sunaseră la Dalkia şi aflaseră că nu au căldură din cauza restanţelor. Apoi, în câteva zile, administratorul a plătit o sumă importantă. Inspectorii Primăriei ar trebui să cerceteze astfel de „anomalii“.

Aproape 1.200 de familii din Iaşi preferă să stea în frig din cauza datoriilor pe care le-au adunat la căldură. Ieşenii au refuzat să încheie protocoale de eşalonare pentru plata restanţelor şi, în consecinţă, nu primesc agent termic. Spre comparaţie, numărul ieşenilor care aleg să-şi achite eşalonat datoriile creşte de la lună la lună. În jur de 7.000 de apartamente se aflau în riscul de a nu beneficia de căldură în sistem centra­lizat până la sfârşitul lunii octombrie. Societatea Dalkia Termo Iaşi a încheiat până acum 64 de astfel de protocoale care acoperă datorii de aproximativ 3,5 milioane de lei. Astfel de protocoale au fost semnate pentru 3.600 de aparta­men­te din asociaţii şi 70 cu convenţii individuale de plată. Oficialii de la societatea de termoficare atrag atenţia asupra unor cazuri suspicioase. În jur de 80 de ieşeni s-au plâns prin Call Cen­ter că nu primesc căldură în con­diţiile în care se ştiau cu plata la zi. Aceştia au aflat de la Dalkia Termo Iaşi că figurează cu datorii foarte mari la în­treţinere, în ciuda celor ştiute de ei. Odată notificată această „anomalie“, asociaţiile vizate au făcut plăţile într-un timp foarte scurt şi pe sume mari. Într-unul din cazurile semnalate, asociaţia a achitat 90.000 de lei pentru un bloc de zece etaje în doar patru zile. Ma­joritatea acestor „anomalii“ au fost găsite la firmele de administrare a blocurilor. Oficialii Dalkia Termo Iaşi oferă câteva sfaturi pentru ca astfel de probleme să fie evitate. „Rugămintea este ca toţi ieşenii care nu au caldură să sune la Centrul de Apel non-stop gratuit 0800800123, să întrebe de ce nu li se furnizează şi să solicite asocia­ţiei, atât preşedintelui, cât şi administratorului să-şi respecte obligaţiile faţă de locatari, respectiv să încheie acord de eşalonare a plăţii datoriei. Încă o rugăminte este ca măcar unul dintre locatari, o dată pe lună sau o dată la două luni, să meargă la toţi furnizorii de utilităţi şi să ceară fişa de client cu facturile emise şi sumele achitate de asociaţie pentru serviciul respectiv“, a recomandat Ana-Maria Icătoiu, directorul comercial al Dalkia Termo Iaşi. Problemele în furnizarea căldurii pot fi transmise prin Call Center, acolo unde trebuie să-şi lase datele de contact. Re­prezentanţii firmei de termoficare vor comunica situaţia plăţilor în aceeaşi zi, telefonic, prin e-mail la iasi@dalkia.ro sau la biroul pentru Relaţii cu Clienţii de pe Calea Chişinăului nr. 25.

Comentarii