De Business

Punem punctul pe știi

N

O situatie nemaintalnita: O moartă a făcut reclamaţie la Protecţia Consumatorului!

N

joi, 29 mai 2014, 01:50
2 MIN
 O situatie nemaintalnita: O moartă a făcut reclamaţie la Protecţia Consumatorului!

\N

O femeie a reclamat că E.ON Moldova Distribuţie refuză să-i schimbe contorul electric. Furnizorul de energie a răspuns instituţiei de control că persoana figurează ca decedată în baza lor de date. Misterul a fost rezolvat când comisarul resposabil a sunat la numărul din reclamaţie şi i-a răspuns fiica răposatei şi a spus că ea a făcut plângere fiindcă a contractul la energie era pe numele mamei sale.

Comisarii de la Protecţia Consumatorilor au avut parte de o reclamaţie inedită depusă la sediul instituţiei de o clientă a furnizorului de energie electrică E.ON Moldova Distribuţie. În respectiva reclamaţie, datată pe 10 aprilie, Elena P. semnala unele probleme pe care le are cu furnizorul de electricitate, care refuza să îi schimbe contorul electric trifazic cu unul monofazic. Comisarul care a primit spre soluţionare reclamaţia a solicitat de la E.ON un punct de vedere referitor la problemele semnalate, însă răspunsul companiei l-a pus într-o mare dilemă. Prin punctul de vedere emis, operatorul economic a precizat că în baza proprie de date reclamanta figurează ca fiind decedată din data de 13.07.2011, trimiţând în acest sens şi o copie a certificatului de deces. „În faţa acestei situaţii, vă daţi seama, a fost un moment oarecum amuzant pentru că ne întrebam cui să trimitem răspunsul la reclamaţie. Comisarul care s-a ocupat de caz a sunat cu strângere de inimă la numărul de telefon de pe reclamaţie. S-a dovedit, în cele din urmă, că fiica persoanei decedate era cea care depusese reclamaţia. Dânsa a motivat că a depus reclamaţia pe numele mamei sale crezând că titularul de contract trebuie să reclame problemele”, a explicat situaţia Marian Grigoraş, şeful Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Iaşi. Practic, confuzia creată în această speţă a pornit de la nerezolvarea aspectelor birocratice legate de succesiune din cauza costurilor ridicate. Potrivit comisarului şef al CRPC Iaşi, astfel de speţe sunt des întâlnite, însă atât furnizorul de energie, cât şi clienţii preferă să treacă cu vederea situaţia atât timp cât energia consumată este plătită. Potrivit legii, în cazul în care titularul unui contract decedează, moştenitorul de drept al imobilului trebuie să solicite anularea contractului vechi şi semnarea unui nou contract pe numele său. În cazul de faţă, reclamanta îşi va putea monta un contor monofazic imediat ce va deveni în acte titulara contractului cu E.ON Moldova Distribuţie.

 

Comentarii