Amplu simpozion pe tema mentoratului dascălilor
Provocările elevilor din generaţia Google, subiect de dezbatere oficială la ISJ
Aceasta a fost tema uneia din numeroasele dezbateri care au avut loc în aceste zile la Casa Corpului Didactic, în cadrul unui simpozion organizat de Inspectoratul Şcolar.
Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar, împreună cu cadre didactice din judeţ, au prezentat în cadrul unei întâlniri oficiale rolurile pe care le îndeplinesc actorii educaţionali implicaţi în activitatea de mentorat. Astfel, în cadrul Simpozionului Judeţean „Mentoratul între deziderat didactic şi realitate educaţională. Dialoguri profesionale“, care a avut loc în 7 iunie la Casa Corpului Didactic, s-a subliniat profilul mentorului ideal în contextul educaţional actual.
Simpozionul face parte dintr-un ciclu de conferinţe intitulat „Paradigmele educaţiei Moderne – viziune, valori, modele“, lansat de ISJ în 2012 şi la iniţiativa inspectorului general prof. dr. Genoveva Farcaş. În cadrul evenimentului s-a încercat identificarea unor exemple de bună practică şi s-au căutat soluţii cu privire la realizarea unei colaborări cât mai eficiente între mentori şi profesorii debutanţi. Prin urmare, simpozionul a valorificat experienţa pe care profesorii mentori au dobândit-o în decursul carierei, în folosul celor nou intraţi în domeniu.
Evenimentul a fost împărţit pe patru secţiuni, cei prezenţi având ocazia să afle „Profilul mentorului ideal în contextul educaţional actual“, o altă secţiune a fost intitulată „Mentoratul – exerciţiu iniţiatic şi activitate de modelare profesională“, a treia secţiune a fost „Dimensiuni educaţionale ale dialogului mentor-debutant“, iar la ultima secţiune profesorii au putut afla care sunt unele „Provocări ale elevilor din generaţia Google pentru profesorii debutanţi“.
„Astfel de evenimente – menite să evidenţieze şi să popularizeze bunele practici – creează un cadru de comunicare de care cadrele didactice au nevoie periodic pentru a-şi actualiza cunoştinţele şi pentru a-şi optimiza practicile pedagogice. Îndrumarea şi consilierea profesorilor debutanţi este o prioritate pentru ISJ Iaşi“, a afirmat inspectorul general Genoveva Farcaş.
La simpozion au participat şi invitaţi din partea Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, din cadrul Universităţii „Al.I. Cuza“, din partea Casei Corpului Didactic, Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională şi din partea Fundaţiei „EuroEd“.