Publicitate ca şaorma cu de toate!

vineri, 25 septembrie 2015, 07:00
3 MIN
 Publicitate ca şaorma cu de toate!

* În lumea plină de creativitate a publicităţii bate un vânt de noutate, se simte un stil mai subtil, mai ironic, începe să se meargă pe idee, nu pe sloganuri şi clipuri ca pentru copii tâmpiţi, care jignesc publicul, se asociază elemente care se resping, din conflictul lor urmând să iasă poanta, iar spectatorul rafinat să accepte provocarea. Nu, nu se pune un obez să facă reclamă la iaurt pentru slăbit, un om în scaunul cu rotile să promoveze pantofi de sport sau o asistentă TV de la un show de cancanuri să prezinte o carte de filosofie, ci e şi mai tare: ne referim la acea reclamă în care suferindul de logoree Florin Piersic promovează vinul numit "Două vorbe"…

* Că veni vorba despre reclame: am văzut tot mai multe clipuri pentru produse bio – de la iaurturi, siropuri, pâine şi ciocolată, la săpunuri, pastă de dinţi, ulei de corp, detergenţi pentru rufe, curăţenie şi menaj ori mâncare bio pentru pisici şi câini. Am văzut chiar şi o tastatură cu mouse bio, dintr-un fel de placaj. De câte ori am întrebat ce înseamnă că un produs e bio, răspunsurile ne-au băgat în ceaţă, dar ne-a lămurit o bătrână din piaţă, care vindea la tarabă "rădăcini bio", după cum îi scrisese nepotul pe o hârtiuţă: "Le-am clătit niţel înainte, cu apă!". Aşteptăm primele reclame la, de exemplu, drujbe bio.

* Am citit la noi în ziar că la Institutul de Psihiatrie "Socola" se va dezvolta o unitate în care pacienţii cu boli psihice să poată lucra, încât la externare să poată găsi mai uşor loc de muncă. Se vorbea despre confecţii şi artizanat, dar gama s-ar putea diversifica: de pildă, bolnavii cu personalitate multiplă, care se cred Napoleon sau Mihai Viteazul, cei rupţi complet de realitate, care habar n-au pe ce lume se află, cei care au probleme cu banii (arghirofilie, cleptomanie etc.), mitomanii şi alţii ca ei se pot pregăti pentru o frumoasă carieră politică. Dacă se externează până în primăvară, vor găsi uşor loc de muncă, fiindcă 2016 e an electoral!

* Am început textul cu reclame; ca să nu-l isprăvim cu politică şi să vă enervaţi (mai ales că începe sfârşitul de săptămână), mai bine să-l terminăm tot cu reclame. Cu sugestii de reclame, mai exact. De obicei, când se difuzează publicitate, telespectatorul pleacă la closet sau la bucătărie ori dă telefoane – în special, din vina creativilor, care fac chestii de închis televizorul din cauza lor. Peste zgomotul apei din baie, al berii din bucătărie ori al conversaţiei telefonice, omul prinde din zbor cuvinte disparate şi cu atât rămâne el din câteva clipuri la foc automat. S-ar putea face economie, să se bage multe produse într-o singură reclamă, că iese mai ieftin şi rezultatul e acelaşi. De pildă, la detergentul lavabil de calitate germană a berii, cu 50 la sută pulpă de fruct în orice reţea şi 70 la sută reducere, care elimină celulita, petele de rugină, mirosul neplăcut şi până la 99 la sută dintre pisici şi câini preferă senzor de parcare şi închidere centralizată, pentru o respiraţie ca un colon sănătos, rece ca gheaţa, în rate direct din magazin, cu alune şi coenzima Q10 pentru copii, casă, grădină şi dinţi strălucitori cu gelul de baie, bucătărie şi garaj într-o zonă rezidenţială fără mătreaţă şi început de chelie! Sunaţi acum!

Comentarii