Scandal cu Poliţia la Liceul de Informatică: 25 de elevi din 30, corigenţi

sâmbătă, 21 iunie 2014, 01:50
6 MIN
 Scandal cu Poliţia la Liceul de Informatică: 25 de elevi din 30, corigenţi

Trei sferturi dintre elevii clasei a IX-a C de la Liceul Teoretic de Informatică „Gr. Moisil” au primit note de trei şi patru la fizică, fiind în situaţia de a ajunge corigenţi u elevii acuză că profesorul Alexandru Constantin i-a discriminat în comparaţie cu colegii lor, la nicio altă clasă nemafiind întâlnită o astfel de situaţie. Vineri, elevii au mai susţinut un nou test. Iniţial, zece dintre ei au primit note de trecere. După intervenţia presei, încă zece elevi au promovat, numai cinci fiind în stare de corigenţă. Mai mult, un elev a depus vineri plângere la Poliţie acuzând că profesorul l-a bruscat. În plus, adolescenţii spun că Alexandru Constantin le cere „donaţii“. „Neg orice acuzaţie”, a transmis scurt cadrul didactic. Cazul a ajuns şi în atenţia Inspectoratului Şcolar, care se va pronunţa pe parcursul săptămânii viitoare. „Peste 99% dintre profesorii noştri sunt performanţi, nu ne explicăm ce se întâmplă cu domnul profesor, aşteptăm să se facă dreptate”, a declarat directoarea Carmen Losonczy.

Un profesor de la Liceul Teoretic de Informatică „Gr. Moisil“ a stârnit un întreg scandal în şcoala unde predă. Alexandru Constantin, profesor la disciplina fizică, aflat în pragul pensionării, a încheiat medii între 3 şi 4 la 25 dintre cei 30 de elevi din clasa a IX-a C la profilul mate-info. Totuşi, ieri a acceptat să mai dea o lucrare cu cei aflaţi în stare de corigenţă. În jurul orei 16, zece elevi au primit note de trecere, iar 15 au rămas în continuare corigenţi. După ce cazul a luat amploare şi presa s-a interesat de el, profesorul a mai trecut încă zece elevi. Carmen Losonczy, directorul şcolii, spune că Alexandru Constantin avea dreptul să modifice mediile din catalog fiindcă era ultima zi de şcoală.

„Aşteptăm la uşă de cinci ore“

Nicio altă clasă nu se află într-o asemenea situaţie la disciplina predată de acelaşi profesor, iar elevii susţin că au fost lăsaţi corigenţi din cauză că nu au „donat“. Acuzaţiile sunt grave, iar părinţii au depus plângere la directorul şcolii şi joi în cursul zilei de joi la Inspectoratul Şcolar Judeţean. Atât în cadrul şcolii, cât şi la Inspectorat a început, în paralel, anchetarea cazului. Mai mult de atât, unul dintre elevi a fost agresat în cursul zilei de ieri, în jurul orei 14, iar în urma conflictului spontan s-a făcut sesizare la Poliţie. Agenţii s-au prezentat la şcoală şi au deschis o altă anchetă.

La intervenţia şcolii,  profesorul a dat în ultima zi un test, în urma căruia elevii cu note bune ar trebui să treacă clasa. Însă conflictul a degenerat, iar profesorul s-a închis în cabinetul său, cu elevii la uşă. „Aşteptăm la uşă de cinci ore, avem opt ore de când am venit la şcoală şi am dat testul. Tot anul am făcut conspecte, iar la urmă ne-a dat teste şi ne-a pus note pe caiet, numai note de 3 şi 4. La testul de dimineaţă ne-a dat patru pro­bleme de nivel mediu şi patru de nivel avan­sat, am terminat lucrarea aprope toţi în ma­ximum o oră, şi de atunci aşteptăm. Nu a predat nimic tot anul şi la final a lăsat 25 de elevi corigenţi“, spune elevul Bogdan Costaş, arătând spre colegii lui adunaţi la poarta şcolii.

„Neg orice acuzaţie“

Reprezentanţii şcolii evită să dea prea multe detalii, susţinând că se află în mijlocul anchetei.  „Este o cercetare în derulare, profesorul demarează un proces de evaluare a­cum, aşteptăm rezultatele“, a menţionat Adi­na Romanescu, directorul adjunct al Liceului de Informatică. În tot acest timp, profesorul de fizică se simte nedreptăţit de către elevii săi. „Neg orice acuzaţie“, a fost reacţia profesorului Alexandru Constantinescu.

Părinţii speră ca în urma acestei sesizări copiii lor să fie notaţi pe merit, iar mediile generale ale acestora, trase în jos de media la fizică, să se îndrepte. „Noi am fost la inspectorat şi am semnalat această neregulă şi lipsă de obiectivitate în evaluare. Băiatul meu a rămas corigent cu 3 şi ceva“, a menţionat Luminiţa Constantin, mama unuia dintre elevi.

După spusele elevilor, acesta ar fi singurul profesor cu care au probleme şi de la care nu înţeleg nimic la oră, deoarece acesta nu le explică materia. „Liceul a luat atitudine în acest caz şi ne bucurăm, restul profesorilor sunt ex­trem de buni, el este singurul care ne face probleme. Astăzi am făcut sesizare şi la Po­liţie, acum 40 de minute a fost Poliţia la şcoală şi a anchetat. Am bătut astăzi la dumnealui la uşă, am intrat şi am întrebat politicos dacă sunt gata rezultatele deoarece aş­teptăm de mult timp. M-a bruscat, m-a împins şi mi-a închis uşa peste picior“, mai menţionează Bogdan.

Notele proaste şi numărul mare de corigenţe iniţiale la această clasă nu este singura problemă, profesorul este acuzat de elevi că cere bani drept „donaţii“, în fiecare an pentru concursul Naţional „Ştefan Procopiu“, concurs care are propria sponsorizare şi nu este permisă strângerea de fonduri de la elevi. „Strânge 600 de lei pe clasă, cere şi după concurs. Aceasta este singura clasă care nu a făcut donaţiile respective“, a precizat Ana Maria Galupa, elevă în clasa a XI-a, martoră în cazul anchetat de Poliţie, acela de bruscare a elevului de clasa a IX-a.

„Este o situaţie ciudată şi tardivă“

„Am fost informată, e un inspector de-al nostru acolo, este o situaţie ciudată şi tardivă pe care au semnalat-o ieri părinţii într-un memo­riu. Aceştia au declarat că evaluarea n-ar fi obiectivă. Am trimis o echipă acolo, a fost o discuţie aprinsă între părinţi şi profesor, elevi şi profesor. Sunt nişte probleme destul de discutabile în modul de corectare al domnului profesor. Vom avea săptămâna viitoare o concluzie“, a declarat Camelia Gavrilă, inspector general al Inspectoratului Şcolar Judeţean.

Conducerea şcolii susţine că până acum n-au ştiut de aceste probleme şi că nu îşi doresc decât să se soluţioneze. „Este un caz unic în liceul nostru, în istoria noastră. Ieri a fost un consiliu profesoral foarte fu­rios, noi suntem afectaţi de această realitate. Părinţii au semnalat cam târziu, la sfârşitul anului şcolar, iar situaţia şcolară a fost afectată. Peste 99% dintre profesorii noştri sunt performanţi, nu ne explicăm ce se întâmplă cu domnul profesor, aşteptăm să se facă dreptate“, a declarat directoarea Carmen Lo­sonczy.

Comentarii