De Business

Punem punctul pe știi

Selgros joacă alba neagra cu clienţii: perioada de schimbare a produsului, minim două luni

sâmbătă, 09 august 2014, 01:50
4 MIN
 Selgros joacă alba neagra cu clienţii: perioada de schimbare a produsului, minim două luni

 O clientă care a cumpărat un aspirator de la Selgros, ce nu funcţionează corespunzător, se chinuie de mai bine de două luni să recupereze banii sau să primească un produs conform.

O clientă Selgros se luptă de două luni cu reprezentanţii magazinului în încercarea de a-şi recupera banii plătiţi pe un aspirator aflat în garanţie, dar care „nu-şi face treaba”. Elena Bernacek a achiziţionat un aspirator Bosch în luna aprilie, plătind pe aparat aproximativ 400 lei. Două luni mai târziu, clienta avea să constate că aparatul nu mai are putere de aspirare şi s-a hotărât să apeleze la angajaţii Selgros pentru remedierea problemei, aspiratorul aflându-se în perioada de garanţie, conform contractului. „În data de 7 aprilie am achiziţionat de la magazinul Selgros un aspirator Bosch în valaore de circa 399,2 lei. Deoarece aspiratorul nu avea putere de aspirare corespunzătoare, nu trăgea nici măcar scamele de pe covor, l-am returnat la Selgros pentru verificare. Pe 2 iunie a intrat în service, iar şase zile mai târziu am fost anunţată că îl pot ridica, dar am refuzat pentru că tot nu avea putere de aspirare. În aceeaşi zi a fost trimis din nou în service, iar pe 18 iunie am fost din nou chemată să ridic aparatul care, la fel, nu avea putere de aspirare. Interesant este că de la service mi s-a zis că aparatul nu este defect, doar că nu putea fi folosit în scopul pentru care a fost creat”, şi-a început Elena Bernacek povestea.

Acelaşi rezultat
 
Compania Selgros a trimis aspiratorul la firma SC Elma Products, care asigură serviciile de verificare şi reparare a produselor returnate de clienţi pentru magazin, iar constatarea specialiştilor a fost că filtrele aspiratorului erau înfundate. „Pe mine mă nemulţumeşte faptul că nimeni nu a măsurat puterea de aspirare a acestui aspirator, motiv pentru care l-am refuzat şi a doua oară. La magazinul Selgros, în faţa reprezentanţilor acestuia, s-a făcut proba aspiratorului cu filtre de la un alt aspirator şi rezultatul a fost acelaşi”, şi-a argumentat clienta poziţia. Pe lângă refuzul de a măsura puterea de aspirare la cererea clientei, reprezentanţii service-ului, deşi îşi luau în scris angajamentul de a remedia problemele în 15 zile calendaristice, nu au respectat această clauză. „Dacă produsul nu este conform cu scopul pentru care a fost construit şi se află în perioada de garanţie, în acest caz pentru o perioadă de doi ani, nu înţeleg atitudinea reprezentanţilor societăţii Selgros de a nu rezolva această situaţie. Conform legii în vigoare, produsul trebuie remediat, înlocuit sau restituită contravaloarea acestuia”, a mai menţionat Elena B. Nemulţumită de atitudinea reprezentanţilor magazinului şi ai service-ului, clienta s-a adresat pe 18 iunie Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor, cu speranţa că aici îşi va găsi problema sa rezolvarea. Însă, în loc să efectueze o verificare amănunţită a problemei, comisarii au jucat rolul de PR al firmei, transmiţând consumatorului doar răspunsul primit de la service. „(…) am ajuns la concluzia că produsul dvs nu prezintă vreo neconformitate, ci doar o utilizare inadecvată, contrară celei menţionate în cartea tehnică ce a însoţit produsul la achiziţionare. În unitatea service, de două ori a fost constatată funcţionarea la parametri optimi ai aspiratorului, fiind doar necesar ca dumneavoastră să curăţaţi filtrele, această operaţiune neputându-se efectua în service, dar se menţionează faptul că necurăţarea filtrelor poate duce la defectarea motorului şi scoaterea produsului din garanţie”, se arată în răspunsul comisarilor oferit la nouă zile distanţă.
 
Plângeri după plângeri
 
Nemulţumită de răspuns, Elena B. s-a adresat din nou comisarilor, cerându-le să facă o anchetă mai amănunţită, considerând că nu filtrele sunt problema, ci puterea aparatului. În această adresă clienta a menţionat că a probat chiar în prezenţa reprezentanţilor magazinului funcţionarea aspiratorului cu filtre noi, dar rezultatul a fost acelaşi, ceea ce duce la concluzia că nu filtrele sunt cauza nefuncţionării aparatului la parametri normali. „Prin urmare, un aspirator în bună stare de funcţioanre trebuie să aibă şi putere de aspirare. Produsul nu este conform cu scopul pentru care este destinat, ca atare vă rog să analizaţi mai cu atenţie situaţia”, a notat ieşeanca în cea de-a doua adresă către CJPC Iaşi. Până în prezent, nici CJPC Iaşi şi nici reprezentanţii Selgros nu i-au mai oferit vreun răspuns clientei care a preferat să nu mai ridice aspiratorul din service, în speranţa că îşi va găsi dreptatea într-un final. „Ziarul de Iaşi” a solicitat un punct de vedere Selgros prin intermediul formularului de contact de pe site-ul magazinului, însă nu a fost trimis un răspuns până la închiderea ediţiei.

 

Comentarii