Simularea la matematică sau la istorie i-a speriat pe elevii ieşeni.

joi, 10 martie 2016, 02:54
3 MIN
 Simularea la matematică sau la istorie i-a speriat pe elevii ieşeni.

Numărul absenţilor la proba de matematică sau istorie este mai mare decât la română 

Elevii din Iaşi au trecut ieri, la rândul lor, prin focurile celei de-a treia probă a simulării examenului de bacalaureat, după ce luni au susţinut-o pe cea la limba şi literatura română, iar ieri a fost desfăşurată problema la limba maternă. Deşi subiectele de la Istorie sau de la Matematică, ieri fiind proba obligatorie a profilului, nu au fost catalogate de către profesorii consultaţi de către „Ziarul de Iaşi“ ca fiind foarte grele, elevii s-au speriat înainte de începerea probei, prezenţa scăzând considerabil faţă de luni, când a fost proba la română.

Astfel, la nivelul clasei a XI-a, au fost înscrişi 5.887 de elevi, dintre care au fost prezenţi doar 5,385, fiind 502 absenţi, cu un procentaj de prezenţă de 91,47%, în timp ce la clasa a XII-a au fost 5,452 de elevi înscrişi, dintre care 5.057 prezenţi, 395 absentând, procentajul prezenţei fiind de 92,75%. Şefii ISJ Iaşi pun absenţa pe o anumită teamă a elevilor şi au identificat fenomenul cu precădere la matematică. „Din experienţa noastră, umaniştii sunt destul de conştiincioşi şi sunt prezenţi. Nu am defalcat prezenţa, dar probabil că absenţele se explică prin numărul mai redus al celor care au fost la matematică şi, în general, cei din zona rurală. Observăm că la clasa a XI-a, alfată mai departe de examenul final, numărul este mai mare, iar la casa a XII-a se află în limite rezonabile. Aş pune această absenţă pe o teamă, o anumită ezitare, o dorinţă de a evita confruntarea cu un rezultat dezamăgitor, deşi de dorit ar fi fost ca cei care nu se simt foarte pregătiţi să caute să aibă un feedback“, a declarat prof.dr. Camelia Gavrilă, inspector şcolar general al ISJ Iaşi.

Un examen mai greu la matematică

În ceea ce priveşte subiectele de la matematică, inspectorul de specialitate, Irina Căpraru, apreciază că subiectele au respectat programa şi structura afişată de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare la finalul lunii octombrie, şi că au avut un grad de dificultate puţin mai ridicat decât cel mediu. „Probabil că subpunctele «c» de a partea a doua şi a treia ar putea să fie de un grad de dificultate mai ridicat, dar la partea 1, care este din materia din clasa a IX-a şi a X-a, nu sunt subiecte de dificultate mare, dar depinde cât a repetat fiecare în parte. Important este să existe un progres faţă de simularea anterioară, din decembrie, în timp ce simularea la clasa a XI-a are un rol cu preponderanţă mobilizator, fiindcă materia este foarte densă şi nu ştiu în ce măsură copiii au reuşit să o reia şi pe cea din anii din urmă“, a spus Irina Căpraru. Comparativ cu subiectele de anul trecut, inspectorul de matematică le-a catalogat ca fiind „puţin mai dificile“.

Un şapte fără probleme la istorie

Elevii care au susţinut examenul la istorie ar fi putut lua 7 cu uşurinţă, conform inspectorului de specialitate de la ISJ Iaşi, Lăcrămioara Iordăchescu. „Peste nota şapte necesită cunoştinţe mai multe, coerenţă şi citirea cu atenţia a enunţurilor“, a precizat aceasta.

Inspectorul de specialitate a atras atenţia asupra faptului că cele mai multe puncte se pierd la bacalaureat, cu precădere la Istorie, din cauza că studenţii nu citesc cu suficient de multă atenţie cerinţele. „Varianta aceasta este un subiect de dificultate medie, dar este şi o atenţionare pentru citirea cu atenţie a anunţului. Au fost doar doi itemi care necesitau o abordare mai atentă, dar se pot rezolva fără doar şi poate“, a precizat aceasta.

Astăzi, elevii vor susţine proba la alegere a profilului şi specializării, urmând ca rezultatele de la simulări să fie afişate pe 18 martie. Ultima simulare, cea programată astăzi, va fi susţinută doar de elevii de clasa a XII-a.

 

Comentarii