De Business

Punem punctul pe știi

Mister total in jurul blocarii contului unei pizzerii

miercuri, 15 iunie 2011, 19:05
3 MIN
 Mister total in jurul blocarii contului unei pizzerii

 Administratorul unei pizzerii acuza o banca ca i-a blocat o suma de bani primita de la un partener de afaceri. El povesteste ca a obtinut fondurile marti de la o pensiune careia i-a livrat produse alimentare in regim de catering pentru mese festive. A apucat sa foloseasca o parte din suma virata, iar cind a vrut sa mai faca operatiuni s-a trezit cu contul blocat. Banca i-a spus sec ca fondurile au fost restrictionate pentru ca partenerul sau de afaceri are probleme, fara a detalia care sint acestea.

Reporterii au incercat sa obtina un punct de vedere si de la reprezentantii institutiei bancare aflata in discutie, dar acestia au refuzat sa ofere informatii suplimentare.

Circuitul banilor

Alexandru H., administratorului unei pizzerii situata pe Sf. Andrei a primit marti dimineata suma de 16.500 de lei de la partenerul sau de afaceri, o pensiune din Bucium. Reprezentantul pizzeriei ne-a rugat sa pastram confidentialitatea sa si a pensiunii din Bucium. "Pensiunea imi era datoare cu 37.300 de lei pentru cinci mese la care le-am furnizat produse. Facturile neachitate pentru aceste servicii au fost completate in 8 aprilie, 29 aprilie si 7 mai. Marti a reusit sa-mi vireze o parte din bani, respectiv 16.500 de lei la Unicredit Tiriac. Contul la aceasta banca l-am deschis in luna mai si aceasta era prima operatiune“, povesteste administratorul pizzeriei.

Marti dimineata s-a dus si a scos cu ajutorul cardului atasat contului 4.000 de lei din cont, in conditiile in care avea o limita 10.000 de lei. "Operatiunea de la bancomat mi-a dat eroare si m-am dus inauntru sa intreb ce s-a intimplat. Mi-au spus ca mi-a fost blocat contul de la sucursala de la hotel Moldova“, povesteste ieseanul de 40 de ani.

Alexandru H. s-a deplasat la sucursala "Alexandru Ioan Cuza“, (situata la parterul hotelului amintit mai sus) si acolo a avut surpriza sa i se spuna ca partenerul sau de afaceri are probleme si ca este verificat de banca. "Mi-au spus ca mi-au blocat contul pentru ca nu stiu de unde are pensiunea banii si ca o cerceteaza. Dar ce treaba am eu cu pensiunea si cu banca? Erau banii mei pentru plata unor servicii prestate. Am nevoie de ei. Am facturi de achitat, furnizori si datorii“, a adaugat Alexandru H.

“Masura s-a aplicat in cunostinta de cauza”

Ieseanul spune ca a fost pus de catre conducerea sucursalei sa solicite in scris deblocarea sumei de bani, documentul mentionat primind numarul de inregistrare 2120529 din 14 iunie.

“Ziarul de Iasi” a incercat sa obtina un punct de vedere oficial de la conducerea sucursalei, dar reprezentantii Unicredit Tiriac Bank nu au oferit informatii suplimentare invocind clauza confidentialitatii.

"Nu va putem oferi niciun fel de informatii. Tot ce va putem spune este ca aceasta masura (n.r-blocarea contului) s-a aplicat in cunostinta de cauza.  Decizii de acest gen nu le ia un sigur om, ci sint departamente intregi care lucreaza la astfel de actiuni inclusiv departamentul antifrauda din cadrul bancii“, a sustinut Monica Codreanu, branch manager, Unicredit Tiriac Bank Iasi.

Comentarii