De Business

Punem punctul pe știi

Nicolina trece la productia de vagoane

miercuri, 28 iulie 2004, 23:00
3 MIN
 Nicolina trece la productia de vagoane

Incepind din toamna acestui an, judetul Iasi se va inscrie pe harta centrelor in care se produc vagoane de marfa pentru calea ferata. Cel putin asa promite Dan Bliuc, directorul general al „Nicolina”. El spune ca pina in toamna ar urma sa fie fabricat la societatea ieseana primul prototip al unui astfel de vagon, urmind ca dupa omologare sa se dea drumul la productia de serie. Numarul de vagoane ce va fi fabricat la „Nicolina” va ajunge gradat pina la 150-200 de bucati pe an, iar pretul la poarta fabricii va fi de 50.000 – 60.000 de euro pentru fiecare vagon. Pentru inceput „marfarele” produse la Iasi ar urma sa mearga in Iran si in alte tari arabe.”Noi deja am realizat toata documentatia tehnica pentru fabricarea unui anumit tip de vagoane de marfa. Urmatoarea etapa este trecerea la fabricarea unui prototip pe care credem ca il vom termina in urmatoarele trei luni”, a declarat Dan Bliuc, directorul general de la „Nicolina”.
Vagoanelor vor fi exportate in Iran
El a precizat ca ideea fabricarii la „Nicolina” a vagoanelor de cale ferata a aparut inca de anul trecut, cind in urma discutiilor cu oficialii cailor ferate din Iran s-a intrezarit posibilitatea unui contract in aceasta tara. Initial s-a luat in calcul o colaborare cu „Astra Vagoane”, varianta la care s-a renuntat. „Intre timp noi am mai primit cereri si din alte tari”, a spus Bliuc. Prototipul fabricat la Iasi va trebui omologat de societatea de cai ferate din Iran, dupa care se va trece la productia de serie. Intrebat cam cit ar putea dura o astfel de omologare, directorul fabricii a spus ca depinde foarte mult de interesul clientului. In momentul in care el are nevoie rapid de produse, omologarea se desfasoara in general mai prompt. „Noi ne-am propus sa ajungem la un numar de 150-200 de vagoane de marfa pe an”, a precizat Bliuc. El a explicat ca pentru fabricarea acestora „Nicolina” nu are nevoie de tehnologie scumpa si ca mare parte din liniile de productie pot fi facute chiar aici. „Noi deja fabricam boghiuri pentru vagoane, deci partea cea mai importanta a tehnologiei deja o avem. Urmeaza sa mai realizam niste standuri pentru sudura si sa extindem zona de vopsire. Altfel s-ar fi pus problema daca am fi dorit sa facem vagoane pentru calatori, pentru ca de abia acolo am fi avut nevoie de tehnologii speciale suplimentare”, a admis Bliuc.
Boghiuri de 5 milioane de dolari
Un vagon de marfa fabricat la Iasi va costa, dupa spusele directorului general, in jur de 50.000 – 60.000 de euro. De asemenea, saptamina viitoare va veni la „Nicolina” o importanta delegatie din Iran, care va asista la debutul productiei de boghiuri pentru contractul de 5 milioane de dolari incheiat cu caile ferate din aceasta tara. Contractul a fost incheiat de anul trecut, insa formalitatile au durat destul de mult, partea iraniana deschizind acreditivul pentru contract abia in urma cu trei saptamini. „In paralel, noi vom continua sa fabricam utilaje pentru drumuri, cu atit mai mult cu cit in ultima perioada au inceput sa se deblocheze si banii pentru acest lucru”, a mai adaugat Bliuc. Anul trecut „Nicolina” a avut o cifra de afaceri de peste 100 de miliarde de lei si un numar de peste 800 de salariati. (Ana PRODAN)

Comentarii