De Business

Punem punctul pe știi

RCS&RDS a pierdut procesul facturii umflate

marți, 26 februarie 2013, 19:30
2 MIN
 RCS&RDS a pierdut procesul facturii umflate

 Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorului a castigat lupta in instanta cu RCS RDS, prin care operatorul cerea anularea unei amenzi de 5.000 lei. Cauza a fost judecata initial la Judecatoria Iasi, unde magistratii au admis in parte plangerea si au inlocuit amenda cu un avertisment. La recurs, plangerea a fost respinsa, motiv pentru care RCS RDS va fi obligata sa achite cei 5.000 lei. Practic, procesul-verbal in cauza a fost intocmit ca urmare a reclamatiei formulate de D.G., caruia operatorul de cablu i-a emis pe 18.08.2011 o factura cu un total de plata de peste 3.900 lei, pentru perioada octombrie 2009 – iulie 2011, contravaloare convorbiri telefonice. Operatorul a justificat acest aspect printr-o eroare de soft, care a facut ca facturile lunare emise in acel interval sa fie mai mici decat valoarea reala a serviciilor. Astfel, intre consumator si RCS RDS s-a incheiat un acord de esalonare a platii in 15 transe egale.

Chiar daca decizia magistratilor nu a adus un beneficiu consumatorului, directorul institutiei este de parere ca acest caz va fi un precedent si ar putea duce la inasprirea amenzilor in eventualitatea aparitiei unor noi cazuri. „Litigiul la care faceti referire este intr-adevar finalizat in favoarea institutiei noastre, instanta confirmand legalitatea si temeinicia actului de control contestat. Desi in speta nu a fost dispusa o masura care sa fie dusa la indeplinire in favoarea consumatorului, acesta semnand o esalonare a debitului, sanctiunea respectiva va putea fi luata in considerare la circumstantierea unor eventuale abateri similare ale acestui operator economic, amenzile putand fi mai dure”, a explicat directorul comisariatului Marian Grigoras, directorul institutiei. In fapt, analizand speta, comisarii CJPC au considerat ca prin practica de a factura retroactiv pentru o perioada asa de lunga, se ajunge la o indatorare excesiva a consumatorului. Operatorul economic a emis facturi lunare pe care consumatorul le-a achitat integral, insa fara a avea cunostinta de existenta unor restante.

Mai mult, facturarea lunara a unor sume de un anumit nivel a indus consumatorului faptul ca poate efectua acelasi numar de convorbiri si in lunile urmatoare, costul acestora fiindu-i accesibil. Astfel, daca operatorul economic ar fi facturat lunar convorbirile la valoarea reala, consumatorul ar fi avut posibilitatea sa isi ajusteze volumul convorbirilor in concordanta cu posibilitatile de achitare. Reprezentantii companiei nu au putut fi contactati pana la inchiderea editiei pentru a exprima un punct de vedere pe aceasta tema.

Comentarii