Suzuki Swift: dinamica si economica

Subtitlu

duminică, 01 aprilie 2012, 20:21
3 MIN
 Suzuki Swift: dinamica si economica

Aspect exterior si interior

Desi face parte din segmentul subcompact (sau supermini, cum mai este denumit) Swift iti da impresia inca de la primul contact ca este mult mai mare. Designul sau modern este cit se poate de original, deosebindu-se clar de competitoarele sale. La interior este evident ca pasagerii au fost favorizati in detrimentul locului pentru bagaje. Daca insa nu sinteti din cei care pleaca in concediu cu jumatate de casa in portbagaj, spatiul de depozitat este, totusi, suficient. Spuneam ca au fost favorizati pasagerii – in spate pot calatori confortabil doi adulti, in vreme ce in fata este loc cit la masini din clasele mai mari. De remarcat este si faptul ca scaunul soferului se poate regla inclusiv pe inaltime! La nivel de dotari interioare, cele de-acum clasice (climatizare, radio CD cu MP3, geamuri cu actionare electrica, computer de bord) sint completate de unele foarte moderne – conectare Bluetooth, port USB pentru iPod, comenzi pe volan. In plus masina testata dispunea inclusiv de pornire fara cheie (buton de start) si de pilot automat (asa-numitul tempomat, adica dispozitivul prin intermediul caruia setezi o anume viteza, iar apoi nu mai trebuie sa actionezi pedala de acceleratie pentru a mentine aceea viteza constanta). In conditiile drumurilor noastre nationale, posibilitatea de a putea mentine automat viteza maxima legala la traversarea localitatilor contribuie foarte mult la imbunatatirea confortului. La obtinerea unui consum redus contribuie si sistemul start&stop, care atunci cind masina asteapta la stop opreste motorul, ca apoi sa-l reporneasca la actionarea ambreiajului.

La partea tehnica, trebuie adaugat ca Swift mai dispune si de ABS cu EBD si chiar ESP – sistem de stabiltate electro-nica. Tot la capitolul sigurtanta trebuie mentionate si cele 7 airbaguri (frontale, la-terale, cortina, genunchi).

oata aceasta insiruire arata faptul ca Suzuki Swift GLX vine foarte bine echipat (chiar nu stiu ce ar mai fi putut sa aiba in plus).

Motor si comportament rutier

Arareori se intimpla ca ceea ce scrie in cartea tehnica din punct de vedere al consumului sa se confirme si in realitate, dar in cazul lui Swift cifrele se confirma. Mergind oarecum civilizat, am reusit sa scot un consum de 5,3 litri la suta de kilometri in oras (si sint convins ca in conditii de utilizare zilnica, cu o oarecare decenta la demaraje, as putea scoate si mai putin). Iar motorul nu numai ca este economicos, dar ofera si performante dinamice foarte bune, fiind foarte elastic in functionare. Gratie admisiei si evacuarii variabile, ai cuplul apropiat de valoarea maxima inca de la turatii mici, ceea ce se traduce in fluiditate in mers si o acceleratie foarte buna. Toate astea in conditiile unui motor de doar 1,2 litri, care dezvolta 94 CP, si un cuplu maxim de 118 Nm.

Avem, asadar, de-a face cu un motor foarte economic, dar care permite abordarea unui stil de conducere sportiv. Iar abordarea unui asemenea stil nu e posibila doar gratie performantelor motorului ci si datorita sasiului si suspensiilor. Masina sta foarte bine in curbe chiar si la viteze mari. Reamintim ca Swift dispune si de sistemul de stbilitate electronica ESP, care in caz de nevoie (adica atunci cind soferul exagereaza), intervine prompt si impiedica pierderea controlului. 

Concluzionind, Suzuki Swift este un model foarte atrativ, atit prin prisma nenumaratelor dotari standard si a performantelor motorului, dar si printr-un pret foarte bun – doar 10.700 euro, cu TVA (pret promotional). Iar in cazul aducerii si de tichete Rabla, pretul scade pina la 8.000 de euro.

Pentru mai multe detalii, puteti contacta Suzuki Doly Iasi, tel. 0232/246444 sau e-mail:office@suzukidoly.ro.

Comentarii