Azi-noapte au ajuns la Iasi primele 11 radare invizibile

vineri, 05 martie 2010, 21:49
3 MIN
 Azi-noapte au ajuns la Iasi primele 11 radare invizibile

Politia a primit azi-noapte primul lot din radarele-minune. Cele 11 autoturisme care au fost deocamdata repartizate pentru judetul Iasi au fost aduse de la Bucuresti si garate in curtea Serviciului Logistica al Inspectoratului de Politie (IPJ). Reprezentantii Serviciului Politie Rutiera (SPR), spun ca spre sfirsitul lunii vor primii inca o serie de autospeciale, dar deocamdata nici o masina nu va fi scoasa pe strada. "Colegii au plecat azi-noapte (joi noapte – n.r.) la Bucuresti ca sa le aduca si vor ajunge in aceasta noapte (vineri noapte – n.r.). Este vorba despre 11 autospeciale Dacia Logan MCV care au fost deocamdata repartizate judetului. Urmeaza sa mai primim inca trei astfel de autospeciale. Agentii ce vor lucra cu ele vor urma o perioada de instruire si le vor fi reinoite atestatele de operator radar", a spus comisarul sef Mihai Pintilei, seful SPR. Autospecialele se vor adauga celor 7 masini dotate cu aparatura radar aflate in momentul de fata in dotarea SPR. Reprezentantii Politiei spun ca in perioada imediat urmatoare vor scoate din uz singurul aparat radar din judet care mai functiona cu film clasic si la care de multe ori intimpinau probleme de ordin tehnic.

Zoom de 26X  si sistem de filmare in infrarosu

Autospecialele care au ajuns la Iasi fac parte din lotul de 450 de autoturisme achizitionate de Ministerul de Interne si distribuite in toata tara. Masinile au motoare diesel cu capacitate de 1,5 litri, 86 de cai putere si sint dotate cu geamuri electrice, ABS, aer conditionat, blocurile optice pe capota, sirena, girofar si proiectoare, precum si difuzoare de 100 W. Fiecare autoturism are aparat etilotest pentru stabilirea alcoolemiei, doua statii de emisie-receptie fixa si mobila si seturi complete de cauciucuri pentru vara si iarna.

Aparatele radar montate pe autospeciale sint model Autovision BEE III fabricate in Marea Britanie. Camerele video cu care functioneaza sint mai performante decit la radarele actuale, au zoom de 26X  si sistem de filmare in infrarosu oferind posibilitatea filmarii clare si in zone neiluminate sau pe timp de noapte. Aparatele au si un dispozitiv GPS care mentioneaza locul unde actiona aparatul (in interiorul sau exteriorul localitatii).

Noile radare au de asemenea posibilitatea de a monitoriza separat fiecare sens de circulatie si pot inregistra la o distanta de peste 1.000 de metri. Acestea vor fi utile nu numai pentru inregistrarea vitezelor, ci vor produce probe si pentru sanctionarea celor care depasesc neregulamentar, trec pe rosu la semafor sau nu acorda prioritate pietonilor.

Detectoarele semnaleaza prezenta radarului, dar prea tirziu pentru sofer

Spre deosebire de actuala aparatura, noile radare intrate in dotarea Politiei Rutiere stocheaza informatiile pe hard-disk si au capacitatea de stocare a 60 de ore de filmare neintrerupta.

Potrivit editiei online a cotidianului Evenimentul Zilei, imaginile nu vor putea fi sterse, iar descarcarea lor se va poate face numai cu parola pe care o detin sefii Politiei Rutiere.

Aparatul poate functiona in regim stand-by, perioada in care nu emite unde si il face imposibil de semnalat de detectoarele radar. In momentul in care politistul observa o masina care ruleaza cu viteza, apasa butonul care declanseaza emitatorul radar, stabilind instantaneu viteza masinii "tinta". In acel moment radarul poate fi detectat, dar prea tirziu pentru ca soferul sa mai poata reactiona si sa reduca viteza.

Pot monitoriza ambele sensuri de mers

Potrivit site-ului politisti.ro, noile aparate au o serie de caracteristici tehnice care il fac infailibil. Una dintre acestea este "Directional stationary mode", care permite aparatului sa stabileasca si sa monitorizeze viteza de deplasare a unui vehicul diferentiind cele doua sensuri de mers.

Astfel, si in cazul in care pe sensul de mers care nu a fost selectat sa fie monitorizat trece un vechicul, aparatul nu va fi «incurcat» chiar daca acesta este mai aproape si reflexia de unda este mai buna. Aparatul va putea face diferenta dintre autovehiculele ce se deplaseaza prin raza sa, in functie de sensul de deplasare al fiecarui vehicul.

O alta functie este "Fastest target mode" care stabileste si monitorizeaza continuu vehiculul care se deplaseaza cel mai rapid, eliminind acele situatii cind un vehicul care se deplasa mai repede, dar se afla in vecinatatea unui autobuz, camion, etc nu era depistat de aparat datorita faptului ca radarul monitoriza viteza vehiculului de la care avea cea mai buna reflexie a undelor.

Comentarii