O bijuterie de avion de vinatoare a zburat pe Aerportul Bacau

miercuri, 29 august 2001, 23:00
2 MIN
 O bijuterie de avion de vinatoare a zburat pe Aerportul Bacau

Aeroportul militar din Bacau a gazduit ieri o delegatie suedeza, care a prezentat doua avioane Grippen, unul dintre mai moderne avioane de lupta din lume, dar si cel mai scump din categoria avioanelor de vinatoare. De mentionat ca avionul costa 37 de milioane de dolari si valoreaza cit trei avioane Raphale, care alaturi de Eurofighter reprezinta virful aviatiei militare din tarile europene care sint si membre ale NATO. Delegatia suedeza a fost prezenta si la mitingul aviatic de la Mihail Kogalniceanu, unde unul dintre aparate a efectuat o demonstratie deosebit de apreciata. In afara de baza constanteana, unitatea din Bacau este singura din tara unde a mai fost prezentat acest tip de aparat, in cadrul unei actiuni de promovare organizata in mai multe tari de uzinele SAAB, producatorul avionului. "Suedezii desfasoara o campanie de prezentare a avionului, in caurea de noi clienti, si nu este exclus ca Fortele Aeriene Romane sa beneficieze de acest aparat performant", ne-a declarat comandorul Virgil Ristea, comandantul Centrului 95 Trecere pe Avioane Supersonice Bacau.
Suedezii au aterizat la Bacau in jurul orelor 9, iar cele doua avioane de vinatoare au fost insotite de un avion de transport de tip Hercules, care a adus toata logistica necesara si personalul tehnic. A urmat apoi o intilnire cu partea romana, adica reprezentanti ai Uzinei Aerostar si ai Statului Major al Fortelor Aeriene, alaturi de personalul navigant de la unitatea bacauana.
Cea mai interesanta parte a actiunii au fost cu siguranta demonstratiile de zbor efectuate de un aparat Grippen, avind la mansa un pilot suedez, urmata de cea a unui MIG 21 Lancer, in care s-au urcat comandorul Ristea, alaturi de un alt pilot suedez. Acesta din urma a apreciat aparatul modernizat la Bacau, care de altfel este compatibil cu celelalte aeronave din fortele NATO. A existat insa o diferenta vizibila intre evolutiile celor doua avioane, pentru ca avionul Grippen a executat citeva figuri de zbor aproape acrobatice. Desi ar fi fost in stare de aceleasi manevre, comandorul Ristea s-a limitat la un zbor mai simplu, pentru ca atit suedezul de la bord, cit si cei de la sol, sa urmareasca pe indelete evolutia avionului sau. Pilotii romani au fost insa de acord ca avionul suedez este mult mai robust decit MIG-ul rusesc, chiar daca acesta din urma a primit citeva imbunatatiri remarcabile.
Zborurile au fost precedate de o expozitie statica, unde militarii romani si suedezi au avut ocazia sa isi studieze reciproc tehnica de zbor. Delegatia suedeza a decolat de la Bacau in jurul prinzului, avind ca destinatie Cehia, unde continua actiunea de promovare a aparatului Grippen. (O.P.)

Comentarii