Defectiuni tehnice musamalizate in cazul tragediei din Fundatie? Marturii surpriza in dosarul tramvaiului ucigas

Subtitlu

duminică, 17 februarie 2013, 09:43
3 MIN
 Defectiuni tehnice musamalizate in cazul tragediei din Fundatie? Marturii surpriza in dosarul tramvaiului ucigas

Un fost vatman a dat o declaratie detaliata magistratilor de la Judecatorie, scotand la iveala detalii socante. Vasile Cretulescu si-a bazat declaratia pe propria experienta si, potrivit acestuia, cu doar o luna inainte ca tramvaiul condus de Cristian Diaconu sa deraieze in Fundatie, acelasi vehicul ar mai fi fost implicat in doua incidente, fara victime sau pagube.

 „Legat de sistemul de franare a acestui vagon, doresc sa mentionez ca mie mi s-a intamplat in timp ce conduceam acest vagon sa raman de doua ori fara frana electrodinamica. Prima data acest lucru s-a produs in timp ce urcam panta din Copou, si consider ca a fost noroc ca s-a intamplat intr-un astfel de moment si am avut noroc si ca semaforul pentru pietoni era pe rosu si nu am produs niciun accident. Vazand ca frana electrodinamica nu functioneaza, am activat frana de aer, iar in aceasta modalitate am putut opri. Am actionat in acest mod pana la Rond Agronomie, unde am atentionat dispeceratul si am coborat Copoul cu tramvaiul gol", a povestit Cretulescu.

Acesta a plasat incidentul in luna februarie a anului trecut, cu o luna inainte ca acelasi tramvai sa fie implicat in tragedia din Fundatie. Tot in aceeasi perioada, a mai sustinut fostul vatman, a mai trait un incident similar. Inainte de a intra cu tramvaiul in depou, franele au cedat iar si ar fi intrat cu acesta in usile depoului. „Am anuntat defectiunile, dar nu stiu daca s-au descoperit problemele tehnice din cauza carora nu a mers frana in acel moment. Doresc sa mentionez ca la RATP existau, in momentul producerii accidentului, 9-10 vagoane de acelasi tip cu cel condus de inculpat", a mai spus Vasile Cretulescu.

RATP sustine contrariul


Fostul vatman a refuzat sa mai conduca tramvaie prin Iasi, spune el, la scurt timp dupa ce l-a vazut pe colegul sau „cu catuse la maini". „Dupa ce s-a intamplat accidentul si am vazut urmarile, am renuntat la aceasta meserie. Asta desi mi-a placut enorm. Cand l-am vazut pe colegul cu catuse la maini, mi-am dat seama ca acelasi lucru mi se poate intampla si mie. Pe tramvai nu voi mai lucra niciodata in viata mea. Nu am siguranta pentru viata mea", a mai spus fostul vatman. La randul lor, reprezentantii RATP sustin ca in aceasta cauza au fost efectuate mai multe expertize de specialitate, care au demonstrat ca vagonul condus de Cristian Diaconu nu ar fi avut nicio defectiune in momentul producerii accidentului. „Noi nu ne luam dupa ce spune vatmanul Cretulescu, ci dupa ce au spus expertii. E adevarat, ca in orice alt mijloc de transport, exista posibilitatea sa apara defectiuni pe traseu. In astfel de situatii, vatmanul este dator sa o anunte. Un vagon, cand a iesit de pe poarta unitatii, nu are defectiuni", a spus Adrian Mihai, purtator de cuvant al RATP, institutie care este parte responsabila civilmente in procesul de pe rolul Judecatoriei.

Unde sunt imaginile?

A trecut mai bine de un an si jumatate de la petrecerea accidentului din Fundatie si nici pana acum organele de cercetare penala sau de judecata nu au putut viziona imaginile surprinse pe camerele de supraveghere din zona. Avocatii lui Cristian Diaconu sustin ca au solicitat in mai multe randuri Politiei Locale sa ofere acele imagini, insa pana acum li s-ar fi dat acelasi raspuns. „Raspunsul oficial a fost ca, in ziua respectiva, la ora respectiva, nu ar fi functionat niciuna din cele zece camere de supraveghere din zona, dintre care cinci sunt fixe si cinci sunt mobile", ne-a spus avocatul Alina Popescu.

Cum s-a produs tragedia


Tragedia din Fundatie a avut loc pe 21 martie 2011, in timp ce vatmanul Cristian Diaconu cobora cu tramvaiul dinspre Copou. Vagonul nu a mai putut fi tinut sub control si a strivit ca pe niste sticle de suc sase masini, lovind totodata si un autobuz. In urma coliziunii, un agent-sef adjunct de penitenciar, Danut Condurache, de 43 de ani, si-a pierdut viata. Mirela Dragusanu, asistenta medicala de langa el, a fost grav ranita, iar alte persoane au avut rani usoare. Pe 15 martie 2012, Cristian Diaconu a fost trimis in judecata, fiind acuzat de ucidere din culpa si vatamare corporala din culpa.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii