Decebal Bacinschi tine cu dintii de asocierea cu Euromedia

luni, 28 martie 2005, 23:00
5 MIN
 Decebal Bacinschi tine cu dintii de asocierea cu Euromedia

Doua contracte de asociere in participatiune intre Primaria Focsani si societatea Euromedia Group SA Bucuresti vor fi astazi supuse spre aprobarea consilierilor locali in sedinta ordinara. Primarul Decebal Bacinschi, revenit dintr-o minivacanta, propune asocierea municipalitatii cu firma bucuresteana de publicitate la doar doua luni dupa ce consilierii locali au respins un proiect similar. Pe motiv ca firma nu si-ar fi achitat toate taxele in contul iluminatului si pentru ca a facut publicitate electorala desi nu a avut voie, consilierii nu si-au dat acordul pentru prelungirea asocierii cu Primaria. SC Euromedia Grup SA s-a asociat cu Primaria Focsani inca din timpul primarului Nicolae Latcan si a platit, in medie, 80 de milioane lei anual, o suma infima fata de sumele care se invirt in domeniul publicitatii. Reprezentantii firmei ameninta ca isi vor lua statiile de autobuz in cazul in care Consiliul Local nu isi da acordul de asociere. Consilierii spun insa ca nu si-au schimbat parerea.
Primul dintre contractele ce vor fi astazi supuse spre aprobarea consilierilor stipuleaza exploatarea in exclusivitate de catre Euromedia a celor cinci statii de autobuz amplasate pe raza municipiului. De asemeni, Euromedia va mai folosi in urma acestui contract alte zece amplasamente pentru amplasarea de city-light-uri. Cel de-al doilea contract avizeza amplasarea a 20 de panouri publicitare pe domeniul public. Firma bucuresteana a intrat in parteneriat cu Primaria Focsani din anul 1999, cind a fost incheiat primul act de asociere in participatiune. Euromedia detine in acest moment pe raza Focsaniului 20 de panouri de publicitate, 10 city light-uri si cinci statii de autobuz. Contractul expira inca de la data de 7.06.2004, moment in care, acesta trebuia reinnoit pentru ca firma bucuresteana sa poata utiliza in continuare cu acte in regula spatiile publice pentru reclame. Campania electorala si graba primarului Decebal Bacinschi de a obtine un nou mandat au facut ca reinnoirea contractelor sa fie lasata pentru mai tirziu. In acest fel s-a putut face si campanie electorala, spatiile publicitare ale Euromedia fiind folosite permanent in favoarea candidatilor PSD. Conform contractului, afisajul cu conotatii politice era interzis.
Primarul tine mortis sa se asocieze
Primarul Decebal Bacinschi ne-a declarat cu putin timp in urma ca vrea sa revina neaparat la contractul cu Euromedia si nu pentru ca ar avea din nou vreun interes personal, ci pentru ca firma si-a platit taxele catre Primaria Focsani si catre SC Electrica SA. „Pe cuvintul meu daca am vreun interes. A fost doar o firma serioasa care si-a platit taxele. Nici nu-i cunosc pe cei care au aceasta firma”, a declarat primarul Decebal Bacinschi. Edilul nu a putut sa ne spuna de ce firma continua sa faca publicitate in Focsani din moment ce a incalcat contractul facind si publicitate electorala. „Dupa ce au citit toate rapoartele, consilierii locali s-au convins ca este vorba despre un contract «beton». Voi vorbi cu ei si voi mai initia un proiect de hotarire ca sa prelungim contractul cu aceasta firma, de pe urma carei Primaria a avut de cistigat”, ne-a declarat recent primarul Decebal Bacinschi. De mentionat faptul ca municipalitatea a cistigat in sase ani doar 440 de milioane de lei de la firma de publicitate, o suma mica fata de tarifele practicate pe piata. Demn de precizat este si faptul ca, imediat dupa sedinta Consiliului Local din ianuarie, cind a fost respinsa asocierea cu Euromedia, primarul a declarat ca il va lasa pe viceprimarul George Mardare sa se ocupe de publicitatea din oras. In acest context, viceprimarul a anuntat ca va fi organizata o licitatie, asa cum au cerut si consilierii. La citeva saptamini, Decebal Bacinschi a revenit, spunind ca doreste sa mai initieze un alt proiect de hotarire.
Consilierii s-au opus si in comisii
Consilierii Aliantei D.A. spun ca nu se vor da inapoi de la decizia luata si ca vor milita in continuare pentru organizarea unei licitatii pentru concesionarea transparenta a spatiilor publice. „Am auzit si eu, intimplator, discutii referitor la acest contract. Noi ne vom mentine punctul de vedere, mai ales ca unii dintre colegii nostri au aflat date suplimentare despre aceasta firma, date care ne-au confirmat ca Primaria iese in paguba din aceasta asociere. Noi vrem sa se faca o licitatie, asa cum este normal, pentru ca Primaria poate primi oferte mai tentante din partea altor firme”, ne-a declarat consilierul democrat Victor Racosanu. Consilierii Aliantei au luat o pozitie radicala in ultima sedinta a Consiliului Local si au fost sustinuti de colegii de la PSD, care au considerat suspecta asocierea. Mai mult, asocierea a fost catalogata ca fiind „dubioasa”. In sedintele de comisii, consilierii nu si-au pus apostila pe acest proiect, motiv pentru care discutiile s-au prelungit.
Publicitatea electorala fara stirea Euromedia?!
Valentin Marinescu, director in cadrul companiei Euromedia, dezminte acuzatiile aduse de consilierii locali, spunind ca aparatul de lucru al Primariei este vinovat pentru intirzierea cu care s-a propus reinnoirea contractelor, dat fiind faptul ca firma a notificat Primaria, inca din ianuarie 2004. „Este evident faptul ca aceste statii devin economic neviabile si nu mai putem accepta sa furnizam acest serviciu in aceleasi conditii de plata. De altfel, propunerea de renegociere a contractului s-a aflat pe masa Consiliului Local inca din ianuarie 2004 si, pina la acest moment, nu s-a luat inca nici o hotarire. Sintem in pozitia de a dezafecta aceste statii daca in urmatoarea sedinta nu se clarifica situatia contractuala”, ne-a declarat Valentin Marinescu. Directorul Euromedia crede ca alte firme nu ar gasi rentabile investitiile in mobilierul urban. „Realitatea este ca aceste statii (mobilier urban) fiind foarte scumpe, in contextul actual al pietei nu prezinta interes comercial pentru nici un alt operator de publicitate stradala. Nu avem nimic impotriva daca Primaria ar gasi pe cineva sa investeasca in confortul locuitorilor orasului Focsani”, a mai declarat directorul. Referitor la publicitatea pentru PSD, directorul Valentin Marinescu spune ca, daca publicitatea electorala a fost afisata si pe spatiile inchiriate de SC Euromedia Group, aceasta s-a facut fara stiinta sa. „Noi nu am avut contracte de publicitate electorala. Probabil ca altcineva s-a folosit de spatiile noastre, dat fiind faptul ca noi nu avem permanent un om la Focsani”. Reprezentantii Euromedia au anuntat ca vor veni astazi la sedinta Consiliului Local pentru a lamuri afacerea cu municipalitatea. (Marius GRIGORESCU)
Cine este Euromedia
SC Euromedia Group SA este unul dintre cei mai mari operatori de publicitate stradala din tara, care a incheiat contracte in multe orase, relatiile contractuale derulindu-se la fel ca si in Focsani, in baza unor contracte de asociere in participatiune. Firma a fost pusa pe picioare de omul de afaceri bucurestean Adrian Draghici, aflat in Top 300. Acesta a vindut recent compania unei firme de profil din Austria. Outdoor Akzent, compania care a preluat Euromedia, este singura companie austriaca de publicitate care a investit mai serios in Europa de Est. Euromedia dispune de peste 10.000 de afisaje si a inregistrat in 2004 o cifra de afaceri de 10 milioane de euro, din care Primariei Focsani i-a revenit modesta suma de 440 de milioane de lei. (M.G.)

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii