Transportatorii independenti, "taiati de la portie"

joi, 07 iunie 2001, 23:00
2 MIN
 Transportatorii independenti, "taiati de la portie"

Persoanele fizice sau asociatiile familiale nu vor mai putea efectua, incepind cu 1 iulie, transport de persoane sau de marfuri intre localitatile din judet. Transportatorii din respectiva categorie, care au primit licenta pentru prestarea acestor servicii in iunie 2000, au putut sa-si desfasoare activitatea si dupa aparitia Legii 125/2000, insa vizele obtinute de acestia, care expira in cursul lunii, nu vor fi reinnoite de catre Autoritatea Rutiera Romana (ARR). Articolul 2 din Legea 105 prevede ca "prin operator de transport rutier se intelege orice persoana juridica care detine in proprietate vehicule rutiere si care efectueaza transporturi interne precum si activitati conexe acestora", iar in articolul 34 se stipuleaza ca operatorul de transport public trebuie sa indeplineasca mai multe conditii pentru a fi licentiat, cum ar fi: onorabilitate, competenta profesionala, capacitate financiara sau baza materiala. In prezent, activeaza in judet pe baza autorizatiei de transport un numar suficient de mare de persoane fizice, desi majoritatea masinilor, maxi-taxi, microbuze sau autobuze circula sub licenta unei societati comerciale sau a unei asociatii. Potrivit inspectorul sef de la ARR, Constantin Iliescu, transportatorii independenti exista momentan pe traseele Tecuci, Tg. Bujor sau Pechea. "Persoanele fizice autorizate in baza legii 54 care doresc sa ramina si in continuare in traficul de marfuri sau de persoane trebuie ori sa-si faca societate comerciala conform legii 31/1990, ori sa se asocieze la un operator de transport, pentru a uza de licenta acestuia. In ultimele luni i-am pus pe toti in tema asupra termenului limita, prevazut de lege, asa ca aceea care isi vor continua in acelasi mod activitatea vor fi considerati contravenienti si amendati", ne-a declarat Constantin Iliescu. Daca posesorii de autoturisme maxi-taxi se pot asocia destul de "lesne" la o persoana juridica, avind si obtiunea de a se intoarce in oras, atita timp cit in transportul public local mai este inca "o piine de mincat", situatia este cu mult mai dificila in cazul persoanelor fizice care au inchiriat autobuze. "Acestea au supravetuit si pina acum cu greu «sufocate» de concurenta masinilor mici, iar de aici incolo ale sint obligate fie sa-si infiinteze societati comerciale, ceea ce ar necesita investirea unor sume importante, fie sa «puna cruce» intregii afaceri". (Florin STEFAN)

Comentarii