19.000 de firme din Iasi trebuie sa obtina codul unic

joi, 25 aprilie 2002, 23:00
2 MIN
 19.000 de firme din Iasi trebuie sa obtina codul unic

In doua luni, peste 19.000 de firme din Iasi trebuie sa ajunga la Camera de Comert pentru a obtine codul unic. Preschimbarea certificatului de inmatriculare si a codului fiscal a dat peste cap activitatea Biroului Unic. Din cauza supraaglomeratiei, agentii economici sint programati sa se prezinte cu actele peste aproape o luna. Teoretic, firmele care nu obtin codul unic vor fi radiate din Registrul Comertului. Isi vor putea continua activitatea doar daca vor urma din nou procedura de constituire a unei societati. In practica, este posibil ca data limita pina la care sa poata fi efectuata preschimbarea sa fie aminata.
Pina acum, doar 4.048 societati din 23.519, cite sint inregistrate in total la Registrul Comertului si-au schimbat certificatul de inmatriculare cu codul unic de inregistrare. Cu alte cuvinte, 82% din numarul total al firmelor inmatriculate in judet nu au trecut pe la Biroul Unic. Pretul preschimbarii variaza de la o firma la alta, in functie de actele necesare fiecarei societati: daca avizele sint sau nu vizate, daca au sau nu cod CAEN, daca bilanturile sint sau nu depuse la zi s.a.
Firmele care nu si-au schimbat pina acum certficatul unic de inmatriculare trebuie sa se prezinte la Biroul Unic din cadrul Camerei de Comert. "Actele necesare sint: certificatul de inmatriculare in original, codul fiscal, care vor ramine la aici, instiintare de platitor TVA, dovada proprietatii pentru sediu plus schita si autorizatiile valabile obtinute anterior ( P.S.I. , Protectia Muncii, Protectia Mediului, Directia de Sanatate Publica, Directia Sanitar-Veterinara daca este cazul)", ne-a spus Gabriela Onutu, directorul Directiei Juridice din cadrul Camerei de Comert Iasi.
Toate actele trebuie aduse in original
Toate actele trebuie aduse in original. Dupa aceasta, societatii i se va face o programare, in jur de doua saptamini, dupa cum sustin reprezentantii Camerei. Insa, s-au intilnit cazuri cind o societate comerciala a primit programare peste trei saptamini si jumatate.
Apoi, daca toate actele sint in regula, Camera intocmeste toate cele sase dosare necesare, pentru fiecare aviz in parte, plus cel necesar pentru Ministerul de Finante. Fiecare dosar costa 60.000 lei. Se vor intocmi indiferent de situatie, chiar daca solicitantul are sau nu nevoie de o viza sau alta. Preturile aprobarilor necesare variaza in functie de institutia de la care solicitati viza. O firma care are nevoie de toate avizele plateste 2.410.000 lei.
In pret sint incluse si comisioanele percepute de Camera de Comert. Preturile sint fara TVA.
Dupa ce sint puse toate actele in ordine, in citeva saptamini, se elibereaza certificatul de inregistrare cu codul unic si anexa vizata de toate cele cinci institutii. Acesta confera dreptul de functionare a agentilor economici pe teritoriul Romaniei. (Dan CONSTANTIN)

Comentarii