Avem un Consiliu Local de risul curcilor

marți, 24 februarie 2004, 00:00
2 MIN
 Avem un Consiliu Local de risul curcilor

Inarmati cu argumente discutabile, consilierii locali si-au luat mina de pe Giubernea. Cu o majoritate simpla, consilierii au cerut Adunarii Generale a Actionarilor de la „Autobuzul” sa-l schimbe pe directorul Mihai Giubernea de la conducerea societatii. Cu aceasta ocazie, alesii locali s-au intrecut in a condamna separarea SC „Autobuzul” de RATEC, precum si initiativele lui Giubernea, pornind de la un raport controversat intocmit de auditorii Primariei. „Eram in AGA la «Autobuzul» si nu am fost de acord cu semnarea unui contract cu Bursa Moldovei”, si-a amintit brusc consilierul PSD Vasile Grecu. „Constantin Simirad a dat gres in alegerea unor manageri. Sa ne gindim doar la fostii directori RATC Girlea si Cuza. Nici Giubernea nu este manager profesionist”, pare sa vada mai clar si PSD-istul Romeo Ciobanu. „Trebuie sa schimbam managementul de la «Autobuzul» si sa dam o sansa acestei societati sa-si revina”, a concluzionat primarul Gheorghe Nichita. La propunerea acestuia, si fara sa mai astepte obiectiunile formulate de Giubernea cu privire la raportul de audit, alesii locali au decis sa propuna AGA demiterea directorului SC „Autobuzul”. Majoritatea PSD-ista si-a impus punctul de vedere, in ciuda abtinerilor si a votului negativ din partea consilierilor din Opozitie. Culmea este ca, in urma cu doi ani, consilierii PSD au votat fara retineri divizarea RATC fara sa aiba in fata o prognoza economica a activitatii ulterioare sau un plan de eficientizare. Astfel, „Autobuzul” nu a beneficiat nici de subventii pentru gratuitati si nici pentru investitii. Acum, tot consilierii PSD sustin ca separarea „Autobuzul” de RATEC a fost o greseala.
La RATEC se baga zeci de miliarde fara un proiect concret
Pe de alta parte, in sedinta de ieri, consilierii i-au servit regiei conduse de Neculai Abalasei, aflata intr-o situatie financiara dezastruoasa, o „bula de oxigen” in valoare de 63 miliarde lei. Aproape jumatate dintre acesti bani vor fi folositi pentru modernizarea liniei de tramvai, de la pasajul Alexandru cel Bun si pina la rondul din Dacia. Pina acum, RATEC a executat circa un kilometru din acest tronson. Restul, de circa 4 kilometri, urmeaza sa fie finalizat pina la sfirsitul acestui an. Alte 11 miliarde vor fi folosite pentru reabilitarea „buclei” Silvestru-Arcu-Gara. Programul de modernizare demarat de RATEC va continua si in anii viitori, in acelasi ritm. „In urmatorii 4 ani vom reabilita peste 30 de kilometri de linii, iar costurile vor oscila intre 421 si 468 miliarde lei, in functie de solutiile tehnice adoptate”, a explicat Abalasei, vorbind de o suma echivalenta cu aproape un sfert din intregul buget al Iasului. De asemenea, potrivit noului plan de transport, RATEC va lua „caimacul” transportului in comun. In ciuda managementului slab de acolo, regia va detine cele mai bune trasee si va coordona prin dispecerat activitatea celorlalti operatori de transport ieseni. Alesii locali se vor intruni din nou, in sedinta extraordinara, pe 5 martie. Atunci vor fi discutate in plen atit viitorul societatii „Autobuzul”, cit si planul de transport in comun, impreuna cu propunerile operatorilor de maxi-taxi. (M. POPA)

Comentarii