O banda in plus pe strada Pacurari

Subtitlu

vineri, 18 aprilie 2008, 21:47
2 MIN
 O banda in plus pe strada Pacurari

Strada Pacurari ar putea fi prevazuta cu o banda de circulatie in plus, eventual reversibila. Atit reprezentantii Politiei Rutiere, cit si cei ai Primariei spun ca exista un proiect de largire a strazii Pacurari, intre AMRS si Biblioteca Centrala Universitara (BCU), dar deocamdata proiectul s-a impotmolit din cauza situatiei terenului.

"Acolo este intr-adevar o problema si cu proprietarii terenurilor. Se poate renunta insa la copacii de pe margine, dintre care unii au trunchiul de un metru diametru. S-ar putea micsora trotuarele si sa se largeasca strada cu inca o banda", a precizat inspectorul principal Cristian Mindru, seful Biroului Siguranta Circulatiei pentru Mediul Urban (BSCMU). Acesta a mentionat ca spatiul creat ar putea fi suficient pentru ca strada sa fie prevazuta cu trei benzi.

Circulatia pe banda din mijloc s-ar putea face, eventual, reversibil. "La orele diminetii s-ar circula pe doua benzi pe sensul Pacurari – Centru si pe o banda in sens invers. Dupa-amiaza, banda din mijloc ar putea fi folosita de catre cei care circula dinspre Fundatie catre Pacurari, in acest mod circulatia facindu-se mai fluid, pe doua benzi", a mai spus seful BSCMU.

Reprezentantii Primariei spun un plan de largire mai consistenta a strazii exista de mai multi ani, si a fost reactualizat, dar deocamdata nu se poate pune in practica asa cum a fost gindit. "Nu mai putem inainta cu proiectul pentru ca acolo este vorba de proprietati, de case, nu numai de terenuri", a spus Mihai Chirica, director tehnic al Primariei.

Casa cu bucluc

O alta solutie care ar fluidiza traficul din zona Podu Ros s-a impotmolit tot in negocierile cu proprietarii unei case. Este vorba de lucrarile la prelungirea bulevardului Dimitrie Cantemir. Acesta ar urma sa faca legatura directa dintre Gara Internationala si strada Palat si sa usureze circulatia celor care vin de pe Palat si vor sa mearga pe Splai Bahlui, ei nemaifiind obligati sa ajunga in Podu Ros.

Masura ar putea descongestiona si traficul care coboara pe Sfintul Lazar, inspre Podu Ros, soferii care vin pe aici trebuind acum sa dea prioritate si celor care urca, dar si celor coboara de pe strada Palat.

Proiectul s-a izbit insa de refuzul unui proprietar, pe terenul caruia ar urma sa fie construita prelungirea bulevardului Cantemir. "Este vorba despre o casa si terenul aferent, dar care are doi proprietari. Jumatate din proprietate am reusit sa o cumparam, dar cu celalalt proprietar nu am ajuns la o intelegere in ce priveste pretul", a mai spus Chirica.

Comentarii